wróć do listy
Zdjęcie dr Ewa Marat

dr Ewa Marat

Psycholożka, Psycholożka dzieci i młodzieży, Psycholożka kliniczna

Kluczowe informacje

LocationIcon

Miejsce spotkań

stacjonarnie

AgeIcon

Wiek

50+

LgbtIcon

Przyjazny LGBT+

Tak

LanguageIcon

Język terapii

polski

ExperienceIcon

Doświadczenie zawodowe

25 lat

ReligiousIcon

Praca z osobami głęboko wierzącymi

Tak

O mnie

czytaj więcej

Specjalizacja

Rodzaje terapii
  • Dla dzieci i młodzieży
  • Dla par
  • Indywidualna
  • Rodzinna

Obszary pomocy

Kryzysy

Obszar ostrych, przejściowych zmian, które zakłócają stabilną równowagę psychiczną i powodują cierpienie psychiczne. Kryzys powstaje wtedy, gdy sytuacja, przekracza możliwości i dotychczasowe strategie radzenia sobie. Przedłużający się kryzys, może prowadzić do zaburzeń i chorób psychicznych. Można wyróżnić kryzys sytuacyjne, rozwojowe, egzystencjalne czy środowiskowe.

Obszary
  • Kryzys wieku średniego
  • Myśli samobójcze
  • Określenie tożsamości
  • Rozwód / rozstanie
  • Samotność
  • Utrata sensu życia

Traumy

Obszar określający uraz psychiczny, wywołany przez nagłe i gwałtowne przeżycie, które zagraża życiu lub zdrowiu jednostki, a także wprowadza nieprzewidywaną zmianę. Skutkiem traumy jest trudność w powrocie do poprzedniego funkcjonowania i reorganizacji życia.

Obszary
  • Doświadczenie przemocy (fizycznej, psychicznej, ekonomicznej)
  • Próba samobójcza

Związki i relacje

Obszar trudności, które mogą pojawić się w relacji romantycznej (partnerskiej lub małżeńskiej) i powodują cierpienie psychiczne. Pracy może podlegać jedna osoba z relacji lub wszystkie osoby będące w związku (partnerzy_rki).

Obszary
  • Kłótnie
  • Problemy z bliskością / przywiązaniem
  • Rozwód
  • Zdrada

Pokaż więcej

Moje doświadczenie

Edukacja
  • Uniwersytet Łódzki 5-letnie studia magisterskie, kierunek: psychologia
  • doktorat - obrona Katolicki Uniwersytet Lubelski
Doświadczenie
  • Łódzki Sejmik Osób Niepełnosprawnych – ½ etatu w Dziennym Domu Pobytu dla Młodzieży z Niepełnosprawnością – PROJEKT UNIJNY Łódź ul. Aleja 1 Dywizji 16/18
  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Łódź-Górna ul. Rzgowska 25, psycholog pełny etat
  • Szkoła Podstawowa nr 3 w Łodzi ul. Harcerzy Zatorowców 6, pełny etat, wicedyrektor szkoły
  • Towarzystwo Przyjaciół Niepełnosprawnych – ½ etatu w Poradni Zdrowia Psychicznego – PROJEKT UNIJNY Łódź ul. Stasica 1/3
  • Instytut Psychologii UŁ Łódź, ul. Smugowa 10/12, asystent, pełny etat
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi ul. Sterlinga 26, cały etat, wykładowca
  • Instytut Psychologii UŁ Łódź, ul. Smugowa 10/12, adiunkt, od 2015 r. starszy wykładowca, pełny etat
  • Studia doktoranckie Wydział Nauk o Wychowaniu UŁ, doktorant
  • I Opiniodawczy Zespół Specjalistów Sądowych w Łodzi, specjalista psycholog, ½ etatu
  • Współpraca z fundacją „Równe Szanse” – realizacja programów dotowanych przez Urząd Miasta Łodzi w ramach Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkotykom i Miejskiego Programu Przeciwdziałania Problemom Alkoholowym – dyżury dla podopiecznych fundacji – umowa zlecenie
Publikacje
  • Marat E. (2014). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym. [W:] I. Janicka, H. Liberska (red.) Psychologia rodziny. Wyd. PWN, s. 437-481
  • Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2014). Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych – założenia teoretyczne i możliwości diagnostyczne. [W:] I. Janicka, M. Znajmiecka-Sikora (red.). Rodzina i kariera. Równoważenie czy konflikt ról? Łódź. Wyd. UŁ
  • Marat E. (2010). Rozwód i co dalej? Problemy rodzin zrekonstruowanych. [W:] I. Janicka (red.). Rodzice i dzieci w różnych systemach rodzinnych. Wyd. Impuls. Kraków. s. 141-151
  • Marat E., Rydz S. (2009). Mały ciekawy świata człowiek. Materiały dotyczące rozwoju małego dziecka i zasad postępowania. Wyd. MZŻ w Łodzi. s. 5-40
  • Marat E. (2006). Problemy rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym. [W:] Rostowska T. (red.). Jakość życia rodzinnego. Wybrane zagadnienia. Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Informatyki. s. 235-245
  • Rydz S., Marat E. (2006). Więzi emocjonalne pomiędzy członkami rodziny widziane oczyma dziecka przedszkolnego. [W:] T. Rostowska, J. Rostowski (red.). Wokół wychowania. Rola rodziny i szkoły w procesie socjalizacji dziecka. Łódź. Wyższa Szkoła Informatyki. s.101-109
  • Marat E., Rydz S. (2005). Ja i moje rodzeństwo-relacje rodzinne widziane oczyma dziecka w wieku przedszkolnym. [W:] H. Cudak, H. Marzec (red.). Współczesna rodzina polska - jej stan i perspektywy. Mysłowice. GWSP im. Kardynała Augusta Hlonda. s. 102-110.
  • Marat E. (2002). Wybrane zmienne osobowościowe a kształtowanie się tożsamości osobowej u młodzieży w zakresie relacji z rodzicami. s. 107-118. W: T. Rostowska, J. Rostowski (red.). Rodzina – rozwój – praca. Łódź. Wyd. Wyższa Szkoła Informatyki w Łodzi.
  • Marat E. (2001). Depresja, poziom lęku i poczucia kontroli w aspekcie kształtowania się statusów tożsamości osobowej (w sferze - kontakty z rówieśnikami) u młodzieży szkół średnich i studentów. Psychologia Rozwojowa, t. 6, nr 3-4, s.333-343

Umów wizytę

Wybierz termin i miejsce wizyty

Miejsce wizyty*
Typ wizyty*
Data wizyty
Dziś22.12
Jutro23.12
wt24.12
śr25.12