mgr Klaudia Ogrodnik
Psycholożka, Psycholożka kliniczna
- Doświadczenie
- Usługi
- Opinie
- Kontakt
Kluczowe informacje
Miejsce spotkań
online
Wiek
30+
Przyjazny LGBT+
Tak
Język terapii
angielski, polski
Doświadczenie zawodowe
3 lata
Praca z osobami głęboko wierzącymi
Tak
O mnie
Psycholog, terapeuta in spe, trener umiejętności społecznych. Pracuje w oparciu o ISTDP (Intensywna Krótkoterminowa Psychoterapia Psychodynamiczna), TSR (Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach) oraz teorii poliwagalnej (praca z układem nerwowym - nerwem błędnym). Absolwentka Uniwersytetu Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie o specjalności psychologia kliniczna. Ukończyła podyplomowe studia z Psychologii Klinicznej na Uniwersytecie Medycznym w Gdańsku. Doświadczenie psychologiczne zdobywała m.in. w placówkach wsparcia dziennego „Glanik” oraz „YouthPoint”, fundacji „Dom Marzeń”, Kameralnym Domu dla Dzieci w Rumi. Doświadczenie terapeutyczne zdobyła szkoląc się w Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach „CTSR” oraz uczestnicząc w szkoleniu PRECORE TRAINING: Attachment Based ISTDP (Intensywnej Krótkoterminowej Psychoterapii Dynamicznej zorientowanej na więź). Szkolenie spełnia kryteria certyfikacyjne IEDTA (International Experiential Dynamic Therapy Association) w Centrum ISTDP w Warszawie.
> ISTDP to nowoczesny, udokumentowany naukowo nurt psychoterapii, który wyrósł w odpowiedzi na brak satysfakcji z efektów i czasu trwania terapii psychoanalitycznej. Polega na aktywnej konfrontacji z trudnościami pacjenta w celu zrozumienia i rozwiązana wewnętrznego konfliktu w stosunkowo niedługim czasie. Pacjent otrzymuje pakiet narzędzi i wiedzy, z których może korzystać samodzielnie. Sesje mogą odbywać się ze zróżnicowaną częstotliwością, np. podwójna sesja raz na dwa tygodnie, zależnie od możliwości czasowych pacjenta.
Terapia ISTDP jest:
- Intenstwna - uwaga pacjenta jest natychmiast koncentrowana na problemie.
- Krótkoterminowa - obieramy najktótszą możliwą drogę do osiągnięcia zmiany.
- Dynamiczna, czyli zorientowana na zrozumienie i rozwiązanie wewnętrznego konfliktu pacjenta.
Efektem udanej terapii jest:
- Umiejętność patrzenia na swoje reakcje w kateroriach trójkąta konfliktu (uczucie/lęk/obrona).
- Umiejetność obserwowania i regulowania lęku w zdrowy sposób.
- Możliwie pełne doświadczenie swoich uczuć i pragnień i umiejętność wyrażania ich w konstruktywny sposób.
- Przywrócenie zdrowej regulacji emocjonalnej.
> W terapii TSR rozmowa odbywa się poza problemem, diagnozą czy trudną przeszłościa klienta, natomiast koncentruje się na szukaniu wyjątków od problemu – tak by to między innymi w nich szukać sposobów rozwiązań. Rolą terapeuty jest pomóc klientowi odnazleźć optymalne rozwiązania, dostrzec jego zasoby i potencjał. Proces terapeutyczny w tym podejściu zaczyna się w mikroskali, a przez to jest całkowicie dostępny dla każdego klienta. Mądrość tego podejścia polega na tym, by pomóc klientowi zidentyfikować sposoby radzenia sobie, które nie przynoszą oczekiwanych efektów, by wzmacniać zachowania, które służą klientowi i aby zakotwiczyć klienta w przekonaniu, aby nie naprawiać na siłę tego co się nie zepsuło.
> Psychoedukacja z wykorzystaniem elementów teorii poliwagalnej ma na celu nauczyć klienta świadomego obserwowania i regulowania autonomicznego układu nerwowego (AUN). AUN odpowiada za reakcję "walcz lub uciekaj" (ang. fight or flight), natomiast układ przywspółczulny wiąże się z poczuciem bezpieczeństwa i stanem odprężenia. Reakcja fight or flight jest adaptacyjna dopóki jest stosunkowo krótka i powstaje w odpowiedzi na realny bodziec zagrażający, natomiast jeśli ten stan się przedłuża i/lub powstaje w wyniku nieprawidłowej identyfikacji bodźca jako zagrażającego, wówczas organizm ponosi koszty zdrowotne. W terapii dążymy do stopniowego odnajdywania poczucia bezpieczeństwa, dzięki któremu stajemy sie otwarci na świat, innych ludzi, korzystamy z pełni ze swojego potencjału, a co za tym idzie odkrywamy lepszą jakość naszego życia.
Specjalizacja
Podejście
Dowiedz się więcej- TSR (Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach)
Rodzaje terapii
- Dla dzieci i młodzieży
- Indywidualna
Obszary pomocy
Zaburzenia lękowe
Obszar zaburzeń psychicznych, których wspólnym mianownikiem jest stan lęku, niepokoju, które to doprowadzają do silnego cierpienia psychicznego. Zaburzenia lękowe nierzadko wykluczają z życia społecznego i codziennego funkcjonowania (np. wyjście z domu czy spotkanie człowieka jest niemożliwe lub utrudnione).
Obszary
- Fobia społeczna
- Lęk uogólniony (GAD)
- Obsesyjno-kompulsyjne (OCD)
Zaburzenia nastroju i osobowości
Obszar zaburzeń psychicznych i osobowości, które powodują cierpienie i utrudniają codziennie funkcjonowanie. Wpływają na zaburzone postrzeganie rzeczywistości i siebie, pobudzenie lub osłabienie emocjonalne, zmienioną aktywność dnia codziennego. Najczęściej występuje obniżenie lub pobudzenie nastroju, mania, psychoza, urojenia. Zaburzenia osobowości to wzorzec zachowania, nad którym można pracować i dostosowywać do służącego funkcjonowania.
Obszary
- Afektywna-dwubiegunowa (CHAD)
- Depresja
- Depresja sezonowa
- Inne zaburzenia osobowości
- Mania
- Osobowość borderline
- Osobowość narcystyczna
Zaburzenia neurorozwojowe
Obszar obejmujący zarówno całościowe zaburzenia rozwojowe, jak też zaburzenia neurorozwojowe, skupienia uwagi i koncentracji. Rozpoczynają się one w dzieciństwie i polegają głównie na trudnościach w komunikacji, kontaktach społecznych, wykonywanych zadaniach, czy związane są z nietypowymi zachowaniami. Nie jest to choroba, którą się leczy, a styl zachowania, który wspiera się odpowiednimi oddziaływaniami.
Obszary
- ADHD
Pokaż więcej
Moje doświadczenie
Edukacja
- SWPS Sopot
Doświadczenie
- Placówka Wsparcia Dziennego Glanik Gdańsk
- Fundacja Tech Pomaga
- Placówka Wsparcia Dziennego Youth Point Gdynia
- Kameralny Dom dla Dzieci w Rumi
- Mind Space, psycholog/terapeuta (2023-obecnie)
- Centrum ENSO, psycholog/terapeuta (2023-obecnie)
- Fundacja Pro Bono Societas
- Fundacja Dom Marzeń
Umów wizytę
Wybierz termin i miejsce wizyty