wróć do listy
psychoterapeuta-Małgorzata Rękosiewicz

dr Małgorzata Rękosiewicz

Psycholog

Konsultacja online

O mnie

pokaż więcej

Specjalizacja

  • Systemowy
Rodzaje terapii
  • Indywidualna
Obszary pomocy

Zaburzenia nastroju (afektywne)

Obniżenie nastroju lub występujące „huśtawki” nastroju, uczucie pustki, utrata sensu, brak zainteresowania dotychczasowym hobby, krytyczne myśli. Na przykład: depresja, depresja poporodowa, depresja wieku podeszłego, depresja psychotyczna, depresja maskowana, depresja sezonowa, choroba afektywna dwubiegunowa, dystymia.

Zaburzenia lękowe

Poczucie strachu (wywołanego sytuacją) lub lęku (wywołanego sytuacją doświadczoną i odległą), stan poczucia zagrożenia, objawy na poziomie fizjologicznym jak: przyspieszone bicie serca, potliwość ciała czy drżenie. Na przykład: zespół lęku panicznego, lęk uogólniony, agorafobia, fobia społeczna, lęk separacyjny.

Kryzysy

W obszarze: zdobywania autonomii, tworzeniu swojej tożsamości, budowaniu intymności, bliskich relacji, małżeństwa, ciąży czy pracy. Kryzys może być też związany z katastrofami środowiskowymi, chorobami, pandemią, emigracją.

Moje doświadczenie

Edukacja
  • Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu - studia mgr: psychologia (2006-2011)
  • Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu - studia dr: psychologia(2011-2015)
  • 2020-2021 (w trakcie) - Kurs podstawowy terapii systemowej, Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej (140 godzin)
Certyfikaty i szkolenia
  • 2012-2013 - Kurs dokształcający w Zakresie Przygotowania Pedagogicznego dla Psychologów, Instytut Psychologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (280 godzin)
  • 2021 - Szkolenie "Osoba LGBT+ w gabinecie psychologa. Co warto wiedzieć?" Centrum Terapii DIALOG w Warszawie (5 godzin)
  • 2021 - Szkolenie "Samobójstwo i próba samobójcza - interwencja kryzysowa w sytuacji zagrożenia życia". Polskie Towarzystwo Suicydologiczne.
Publikacje
  • Rękosiewicz, M. (2012). W drodze do dorosłości. Tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wielichowo: TIPI.
  • Rękosiewicz, M. (2020). Identity development in people with mild intellectual disability: A short-term longitudinal study. Current Psychology, 39, 1798-1807. doi:10.1007/s12144-018-9880-0
  • Rękosiewicz, M. (2020). Czy orientacje życiowe studentów mediują relację między sumiennością jako cechą osobowości a osiągnięciami akademickimi? Studia Edukacyjne, 57, 267-282. doi: 10.14746/se.2020.57.19
  • Rękosiewicz, M., Budzicz, Ł. (2018). The role of social participation in the formation of identity in young people with mild intellectual disability and in intellectual norm: A comparative study. Roczniki Psychologiczne, XXI, 4, 309-326. doi: 10.18290/rpsych.2018.21.4-2.
  • Brzezińska, A I., Rękosiewicz, M., Syska, W., Piotrowski, K. (2016). Praca zawodowa a zmiana tożsamości uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Badanie podłużne, Edukacja, 4(139), 26-41.
  • Brzezińska, A. I., Rękosiewicz, M., Piotrowski, K. (2016). Plany edukacyjne i zawodowe uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych a wymiary rozwoju ich tożsamości. Edukacja, 1(136), 75-89.
  • Rękosiewicz, M., Brzezińska, A. I. (2011). Kształtowanie się tożsamości w okresie dzieciństwa i dorastania u osób z niepełnosprawnością intelektualną: rola rodziny i szkoły. Studia Edukacyjne, 18, 23-43.
  • Rękosiewicz, M. (2015). Konstrukcja zmodyfikowanej Skali Rozwoju Wymiarów Tożsamości (DIDS/PL-1) dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Studia Psychologiczne, 53(3), 19-31. doi: 10.2478/V1067-010-0122-3
  • Rękosiewicz, M. (2014). Orientacja życiowa i typ partycypacji społecznej w okresie wczesnej i późnej adolescencji oraz wyłaniającej się dorosłości: kontekst edukacyjny. Psychologia Rozwojowa, 4, 73-85. doi: 10.4467/20843879PR.14.025.2964
  • Rękosiewicz, M. (2013). Type of social participation and identity formation in adolescence and emerging adulthood. Polish Psychological Bulletin, 3, 277-287. doi: 10.2478/ppb-2013-0031
  • Rękosiewicz, M. (2013). Kwestionariusz Partycypacji Społecznej (KPS): konstrukcja i analiza właściwości psychometrycznych. Studia Psychologiczne, 3, 35-52. doi: 10.2478/v10167-010-0071-4
  • Rękosiewicz, M. (2012). Właściwości tożsamości młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Studia Psychologiczne, 3, 49-62.
  • Piotrowski, K., Kaczan, R., Rękosiewicz, M. (2013). Off-time higher education as a risk factor in identity formation. Polish Psychological Bulletin, 3, 299-309. doi: 10.2478/ppb-2013-0033
  • Jankowski, P., Rękosiewicz, M. (2013). Type of social participation and regulation of emotion among upper secondary school students. Polish Psychological Bulletin, 3, 322-330. doi: 10.2478/ppb-2013-0035
  • Brzezińska, A. I., Kaczan, R., Piotrowski, K., Rękosiewicz, M. (2011). Odroczona dorosłość: fakt czy artefakt? Nauka, 4, 67-107.
  • Brzezińska, A. I., Czub, T., Nowotnik, A., Rękosiewicz, M. (2012). Wspomaganie polskiej młodzieży we wkraczaniu w dorosłość. Dyskusja na marginesie Raportu Młodzi 2011’. Kultura i Edukacja, 3 (89), 258-272.
  • Brzezińska, A. I., Czub, T., Hejmanowski, Sz., Kaczan, R., Piotrowski, K., Rękosiewicz, M. (2012).Uwarunkowania procesu kształtowania się tożsamości w okresie przejścia z adolescencji do dorosłości. Kultura i Edukacja, 3 (89), 23-50.
  • Brzezińska, A. I., Czub, T., Kaczan, R., Piotrowski, K., Rękosiewicz, M. (2013). Tożsamość i jej osobowościowy kontekst: charakterystyka psychologiczna uczniów zespołów szkół zawodowych. Ruch Pedagogiczny, 4, 55-76.
  • Rękosiewicz, M. (2016). Typy partycypacji społecznej na przełomie dorastania i dorosłości. W: A. I. Brzezińska, W. Syska (red.), Ścieżki wkraczania w dorosłość (s. 309-322). Poznań: Wydawnictwo Wydziału Nauk Społecznych UAM.
  • Rękosiewicz, M. (2015). Ten facts about emerging adulthood. W: K. Adamczyk, M. Wysota (red.), Various aspects of young adults’ functioning (s. 15-30). Kraków: Wydawnictwo LIBRON.

Umów wizytę

Wybierz termin i miejsce wizyty

Miejsce wizyty
Pokaż na mapie
Typ wizyty*
Data wizyty
Dziś23.10
Jutro24.10
Mo25.10
Tu26.10