wróć do listy
Zdjęcie dr Alicja Lewandowska

dr Alicja Lewandowska

Psycholożka, Psychoterapeutka w trakcie szkolenia, Psycholożka dzieci i młodzieży

Kluczowe informacje

LocationIcon

Miejsce spotkań

stacjonarnie

AgeIcon

Wiek

40+

LanguageIcon

Język terapii

-

ExperienceIcon

Doświadczenie zawodowe

23 lata

O mnie

czytaj więcej

Specjalizacja

  • ACT (Terapia akceptacji i zaangażowania)
  • Integratywny
  • Poznawczo-behawioralny
  • Psychodynamiczny
  • TSR (Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach)
Rodzaje terapii
  • Dla dzieci i młodzieży
  • Indywidualna

Obszary pomocy

Zaburzenia lękowe

Obszar zaburzeń psychicznych, których wspólnym mianownikiem jest stan lęku, niepokoju, które to doprowadzają do silnego cierpienia psychicznego. Zaburzenia lękowe nierzadko wykluczają z życia społecznego i codziennego funkcjonowania (np. wyjście z domu czy spotkanie człowieka jest niemożliwe lub utrudnione).

Obszary
  • Fobia społeczna
  • Lęk uogólniony (GAD)
  • Obsesyjno-kompulsyjne (OCD)
  • Zespół stresu pourazowego (PTSD)

Zaburzenia nastroju i osobowości

Obszar zaburzeń psychicznych i osobowości, które powodują cierpienie i utrudniają codziennie funkcjonowanie. Wpływają na zaburzone postrzeganie rzeczywistości i siebie, pobudzenie lub osłabienie emocjonalne, zmienioną aktywność dnia codziennego. Najczęściej występuje obniżenie lub pobudzenie nastroju, mania, psychoza, urojenia. Zaburzenia osobowości to wzorzec zachowania, nad którym można pracować i dostosowywać do służącego funkcjonowania.

Obszary
  • Depresja
  • Depresja sezonowa
  • Inne zaburzenia osobowości

Zaburzenia neurorozwojowe

Obszar obejmujący zarówno całościowe zaburzenia rozwojowe, jak też zaburzenia neurorozwojowe, skupienia uwagi i koncentracji. Rozpoczynają się one w dzieciństwie i polegają głównie na trudnościach w komunikacji, kontaktach społecznych, wykonywanych zadaniach, czy związane są z nietypowymi zachowaniami. Nie jest to choroba, którą się leczy, a styl zachowania, który wspiera się odpowiednimi oddziaływaniami.

Obszary
  • Niepełnosprawność intelektualna
  • Specyficzne zaburzenia uczenia się (np. dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)

Pokaż więcej

Moje doświadczenie

Edukacja
  • studia magisterskie Psychologia, specjalizacja: psychologia kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży, Uniwersytet Gdański, 2001;
  • dr nauk społecznych w zakresie psychologii, Uniwersytet Gdański, 2015;
  • studia podyplomowe Logopedia, Uniwersytet Gdański, 2002;
  • studia podyplomowe Neurologopedia, Uniwersytet Gdański, 2015;
  • studia podyplomowe Terapia Pedagogiczna, WSSE, 2004;
  • studia podyplomowe Zarządzanie Oświatą, PSW 2016;
  • szkolenie z zakresu psychoterapii przygotowujące do egzaminu certyfikacyjnego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Syntonia, w trakcie;
  • szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń dzieci i młodzieży, CTPB w Warszawie, 2023;
  • Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach (stopień I), Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, 2019;
Certyfikaty i szkolenia
  • kurs kwalifikacyjny „Pedagogiczny”, OUPiS, 2004;
  • kurs kwalifikacyjny „Oligofrenopedagogika”, OUPiS, 2004;
  • kurs doskonalenia zawodowego nauczycieli „Dysleksja rozwojowa – teoria, diagnoza, terapia”, Polskie Towarzystwo Dysleksji, 1999;
  • kurs licencyjny „Metoda Dobrego Startu”, Polskie Towarzystwo Dysleksji, 1999;
  • „Kiedy lęk z przeciwnika staje się sprzymierzeńcem – dziesięć kroków terapii lęku”, Ośrodek Szkoleniowy Pracowni MM, 2021;
  • „Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością” (stopień I i II) – Centrum Rozwoju Porozumiewania GADATEK, 2020;
  • „Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mowy z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną” (stopień I i II), Fundacja Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji Między Słowami, 2019;
  • „Integracja odruchów ustno-twarzowych”, MISM, 2019;
  • „Terapia jąkania dzieci szkolnych”, Fundacja Fonia, 2018;
  • „Karmienie terapeutyczne – podstawowe cele i zasady usprawniania funkcji oralnych związanych z przyjmowaniem pokarmów”, ACEdukacja, 2015;
  • „Zaburzenia komunikacji językowej a specyficzne trudności w uczeniu się”, 2014;
  • „Rozwijanie mowy u dzieci z zaburzeniem autystycznym”, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka – Polskie Towarzystwo Dysleksji, 2012;
  • „Dwa modele skutecznej komunikacji w pracy nauczyciela”, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2012;
  • „Komunikacja nie przemocy JĘZYK ŻYRAFY”, CEN, 2007;
  • „Zarządzanie konfliktem w szkole”, Ośrodek Psychologiczno-Pedagogiczny RAZEM, 2002;
Publikacje
  • Specyfika postaw rodzicielskich wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie – przegląd badań. [w:] F. Makurat, M. Brodnicki, A. Nawrocka (red.), Wokół problemów patologii grup społecznych, Starogard Gdański: Pomorska Szkoła Wyższa, 2014;
  • Jakość życia małżeńskiego a stopień akceptacji dziecka niepełnosprawnego w rodzinie. [w:] T. Rostowska, A. Lewandowska-Walter (red.) Małżeństwo i rodzicielstwo a zdrowie, Gdańsk: Wydawnictwo Adam Marszałek, Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, 2012;
  • Postawy rodziców wobec dziecka niepełnosprawnego a poziom jakości życia małżeńskiego. [w:] Rostowska T., Peplińska A. (red.), Psychospołeczne aspekty życia rodzinnego, Warszawa: Difin, 2010;

Umów wizytę

Wybierz termin i miejsce wizyty

Miejsce wizyty*
Typ wizyty*
Data wizyty
Dziś7.09
Jutro8.09
po9.09
wt10.09