dr Alicja Lewandowska
Psycholożka, Psychoterapeutka w trakcie szkolenia, Psycholożka dzieci i młodzieży
- Doświadczenie

- Usługi

- Opinie

- Kontakt

Kluczowe informacje
Miejsce spotkań
stacjonarnie
Wiek
40+
Język terapii
-
Doświadczenie zawodowe
23 lata
Praca pod stałą superwizją
Tak
O mnie
czytaj więcejSpecjalizacja
- ACT (Terapia akceptacji i zaangażowania)
- Integratywny
- Poznawczo-behawioralny
- Psychodynamiczny
- TSR (Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach)
Rodzaje terapii
- Dla dzieci i młodzieży
- Indywidualna
Obszary pomocy
Zaburzenia lękowe
Obszar zaburzeń psychicznych, których wspólnym mianownikiem jest stan lęku, niepokoju, które to doprowadzają do silnego cierpienia psychicznego. Zaburzenia lękowe nierzadko wykluczają z życia społecznego i codziennego funkcjonowania (np. wyjście z domu czy spotkanie człowieka jest niemożliwe lub utrudnione).
Obszary
- Fobia społeczna
- Lęk uogólniony (GAD)
- Obsesyjno-kompulsyjne (OCD)
- Zespół stresu pourazowego (PTSD)
Zaburzenia nastroju i osobowości
Obszar zaburzeń psychicznych i osobowości, które powodują cierpienie i utrudniają codziennie funkcjonowanie. Wpływają na zaburzone postrzeganie rzeczywistości i siebie, pobudzenie lub osłabienie emocjonalne, zmienioną aktywność dnia codziennego. Najczęściej występuje obniżenie lub pobudzenie nastroju, mania, psychoza, urojenia. Zaburzenia osobowości to wzorzec zachowania, nad którym można pracować i dostosowywać do służącego funkcjonowania.
Obszary
- Depresja
- Depresja sezonowa
- Inne zaburzenia osobowości
Zaburzenia neurorozwojowe
Obszar obejmujący zarówno całościowe zaburzenia rozwojowe, jak też zaburzenia neurorozwojowe, skupienia uwagi i koncentracji. Rozpoczynają się one w dzieciństwie i polegają głównie na trudnościach w komunikacji, kontaktach społecznych, wykonywanych zadaniach, czy związane są z nietypowymi zachowaniami. Nie jest to choroba, którą się leczy, a styl zachowania, który wspiera się odpowiednimi oddziaływaniami.
Obszary
- Niepełnosprawność intelektualna
- Specyficzne zaburzenia uczenia się (np. dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)
Pokaż więcej
Moje doświadczenie
Edukacja
- studia magisterskie Psychologia, specjalizacja: psychologia kliniczno-wychowawcza dzieci i młodzieży, Uniwersytet Gdański, 2001;
- dr nauk społecznych w zakresie psychologii, Uniwersytet Gdański, 2015;
- studia podyplomowe Logopedia, Uniwersytet Gdański, 2002;
- studia podyplomowe Neurologopedia, Uniwersytet Gdański, 2015;
- studia podyplomowe Terapia Pedagogiczna, WSSE, 2004;
- studia podyplomowe Zarządzanie Oświatą, PSW 2016;
- szkolenie z zakresu psychoterapii przygotowujące do egzaminu certyfikacyjnego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Syntonia, w trakcie;
- szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń dzieci i młodzieży, CTPB w Warszawie, 2023;
- Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach (stopień I), Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, 2019;
Certyfikaty i szkolenia
- kurs kwalifikacyjny „Pedagogiczny”, OUPiS, 2004;
- kurs kwalifikacyjny „Oligofrenopedagogika”, OUPiS, 2004;
- kurs doskonalenia zawodowego nauczycieli „Dysleksja rozwojowa – teoria, diagnoza, terapia”, Polskie Towarzystwo Dysleksji, 1999;
- kurs licencyjny „Metoda Dobrego Startu”, Polskie Towarzystwo Dysleksji, 1999;
- „Kiedy lęk z przeciwnika staje się sprzymierzeńcem – dziesięć kroków terapii lęku”, Ośrodek Szkoleniowy Pracowni MM, 2021;
- „Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością” (stopień I i II) – Centrum Rozwoju Porozumiewania GADATEK, 2020;
- „Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mowy z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną” (stopień I i II), Fundacja Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji Między Słowami, 2019;
- „Integracja odruchów ustno-twarzowych”, MISM, 2019;
- „Terapia jąkania dzieci szkolnych”, Fundacja Fonia, 2018;
- „Karmienie terapeutyczne – podstawowe cele i zasady usprawniania funkcji oralnych związanych z przyjmowaniem pokarmów”, ACEdukacja, 2015;
- „Zaburzenia komunikacji językowej a specyficzne trudności w uczeniu się”, 2014;
- „Rozwijanie mowy u dzieci z zaburzeniem autystycznym”, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka – Polskie Towarzystwo Dysleksji, 2012;
- „Dwa modele skutecznej komunikacji w pracy nauczyciela”, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2012;
- „Komunikacja nie przemocy JĘZYK ŻYRAFY”, CEN, 2007;
- „Zarządzanie konfliktem w szkole”, Ośrodek Psychologiczno-Pedagogiczny RAZEM, 2002;
Publikacje
- Specyfika postaw rodzicielskich wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie – przegląd badań. [w:] F. Makurat, M. Brodnicki, A. Nawrocka (red.), Wokół problemów patologii grup społecznych, Starogard Gdański: Pomorska Szkoła Wyższa, 2014;
- Jakość życia małżeńskiego a stopień akceptacji dziecka niepełnosprawnego w rodzinie. [w:] T. Rostowska, A. Lewandowska-Walter (red.) Małżeństwo i rodzicielstwo a zdrowie, Gdańsk: Wydawnictwo Adam Marszałek, Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, 2012;
- Postawy rodziców wobec dziecka niepełnosprawnego a poziom jakości życia małżeńskiego. [w:] Rostowska T., Peplińska A. (red.), Psychospołeczne aspekty życia rodzinnego, Warszawa: Difin, 2010;
Umów wizytę
Wybierz termin i miejsce wizyty