
mgr Martyna Reder-Bogusz
Psycholożka, Psychoterapeutka, Psycholożka dzieci i młodzieży
- Doświadczenie
- Usługi
- Opinie
- Kontakt
Kluczowe informacje

Miejsce spotkań
-

Wiek
-

Przyjazny LGBT+
Tak

Język terapii
polski

Doświadczenie zawodowe
-
Praca pod stałą superwizją
Tak
O mnie
czytaj więcejSpecjalizacja
- Psychodynamiczny
Rodzaje terapii
- Dla dzieci i młodzieży
- Indywidualna
Obszary pomocy
Zaburzenia lękowe
Obszar zaburzeń psychicznych, których wspólnym mianownikiem jest stan lęku, niepokoju, które to doprowadzają do silnego cierpienia psychicznego. Zaburzenia lękowe nierzadko wykluczają z życia społecznego i codziennego funkcjonowania (np. wyjście z domu czy spotkanie człowieka jest niemożliwe lub utrudnione).
Obszary
- Lęk uogólniony (GAD)
Zaburzenia nastroju i osobowości
Obszar zaburzeń psychicznych i osobowości, które powodują cierpienie i utrudniają codziennie funkcjonowanie. Wpływają na zaburzone postrzeganie rzeczywistości i siebie, pobudzenie lub osłabienie emocjonalne, zmienioną aktywność dnia codziennego. Najczęściej występuje obniżenie lub pobudzenie nastroju, mania, psychoza, urojenia. Zaburzenia osobowości to wzorzec zachowania, nad którym można pracować i dostosowywać do służącego funkcjonowania.
Obszary
- Afektywna-dwubiegunowa (CHAD)
- Depresja
- Depresja sezonowa
- Inne zaburzenia osobowości
- Osobowość borderline
- Osobowość narcystyczna
Traumy
Obszar określający uraz psychiczny, wywołany przez nagłe i gwałtowne przeżycie, które zagraża życiu lub zdrowiu jednostki, a także wprowadza nieprzewidywaną zmianę. Skutkiem traumy jest trudność w powrocie do poprzedniego funkcjonowania i reorganizacji życia.
Obszary
- Doświadczenie przemocy (fizycznej, psychicznej, ekonomicznej)
- Nadużycia seksualne
- Napaść
- Próba samobójcza
- Wypadek (samochodowy, lotniczy)
Pokaż więcej
Moje doświadczenie
Edukacja
- Uniwersytet Jagielloński - Psychologia - 5-letnie, stacjonarne studia magisterskie
- Uniwersytet Jagielloński - Studium Pedagogiczne - uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych do pracy w oświacie
- Krakowskie Centrum Psychodynamiczne - Szkoła Psychoterapii Psychodynamicznej - 4-letnie całościowe szkolenie z psychoterapii (szkolenie rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej)
Doświadczenie
- Ośrodek Terapii i Psychoedukacji "Kompas" w Będzinie - Dzienny Oddział Psychiatryczny dla Dzieci i Młodzieży - psychoterapeuta indywidualny i grupowy
- Ośrodek Terapii i Psychoedukacji "Kompas" w Będzinie - Poradnia Zdrowia Psychicznego - psychoterapeuta indywidualny młodzieży
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Dąbrowie Górniczej - psycholog-diagnosta
Staże i praktyki
- Centrum Psychiatrii im. dra Krzysztofa Czumy w Katowicach - Oddział IV Zaburzeń Afektywnych i Nerwicowych
- Szpital Uniwersytecki w Krakowie - Oddział Dzienny Zakładu Psychoterapii
- Szpital Kliniczny im. J. Babińskiego w Krakowie - Oddział Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic 7F
Certyfikaty i szkolenia
- Krakowskie Centrum Psychodynamiczne - Psychodynamiczna Psychoterapia Dzieci i Młodzieży - 2-letnie szkolenie uzupełniające
- Krakowskie Centrum Psychodynamiczne - Psychodynamiczne Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży - 2-letnie szkolenie
- Instytut Studiów Psychoanalitycznych im. H. Segal w Warszawie - Zaburzenia odżywania w psychoterapii psychoanalitycznej - seminarium
- Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku - uprawnienia diagnostyczne do posługiwania się Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5 (Nr uprawnień: 12/06/05/19/SB5)
- Fundacja Pomoc Autyzm - Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu - szkolenie (Nr certyfikatu: 14/TUS05WEB04/2020)
- Ośrodek Psychoterapii Mały Książę w Krakowie - Szkolenie Setting w pudełku, czyli o psychoterapii psychodynamicznej dzieci
Publikacje
- Reder M., Brzezewska K., Developmental and family environment predictors of diagnostic decision-making in children with autism spectrum disorder and comorbid disorders, “Health Psychology Report” 2022, nr 10.
- Reder M., Lipowska M., Izydorczyk B., Sitnik-Warchulska K., Family factors related to executive functioning in children with ADHD: a systematic review protocol, “Systematic Reviews BMC” (preprint).
- Reder M., Sprawozdanie z SPR 5th Joint European & UK Chapters Conference: Separation and Unity, “Psychoterapia” 2020, nr 2.
- Sikorska I., Krawczyk T., Wróbel P., Wyra M., Reder M., Adolescents’ well-being at school in the light of psychology of place, w: Gerc K., Piasecka B., (red.), Contextual axiological conditions of mental resilience and health, Jagiellonian University Press, Kraków 2020.
- Reder M., Sikorska I., Lipp N., Postawy młodzieży wobec starości: sztuka łączy pokolenia!, w: Kielar-Turska M., (red.), Szanse rozwoju w starości: starość: jak ją widzi psychologia, Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum, Kraków 2020.
- Reder M., Tucholska K., Rode D., Wybrane predyktory integralności psychospołecznej w późnej dorosłości, „Psychologia Rozwojowa” 2019, nr 24.
- Sikorska I., Wyra M., Lipp N., Krawczyk T., Wróbel P., Stadtmüller K., Reder M., Samopoczucie ucznia w szkole: dobrostan i poczucie bezpieczeństwa, w: Napora E., Stawiarska-Lietzau M., Kornacka-Skwara E., (red.), Psychospołeczne aspekty bezpieczeństwa w wymiarze indywidualnym i społecznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego, Częstochowa 2018.
Umów wizytę
Wybierz termin i miejsce wizyty