wróć do listy
Zdjęcie mgr Martyna Reder

mgr Martyna Reder

Psycholożka, Psychoterapeutka, Psycholożka dzieci i młodzieży

Kluczowe informacje

LocationIcon

Miejsce spotkań

-

AgeIcon

Wiek

-

LgbtIcon

Przyjazny LGBT+

Tak

LanguageIcon

Język terapii

polski

ExperienceIcon

Doświadczenie zawodowe

-

O mnie

Pokaż więcej

Specjalizacja

  • Psychodynamiczny
Rodzaje terapii
  • Dla dzieci i młodzieży
  • Indywidualna

Obszary pomocy

Zaburzenia lękowe

Obszar zaburzeń psychicznych, których wspólnym mianownikiem jest stan lęku, niepokoju, które to doprowadzają do silnego cierpienia psychicznego. Zaburzenia lękowe nierzadko wykluczają z życia społecznego i codziennego funkcjonowania (np. wyjście z domu czy spotkanie człowieka jest niemożliwe lub utrudnione).

Obszary
  • Lęk uogólniony (GAD)

Zaburzenia nastroju i osobowości

Obszar zaburzeń psychicznych i osobowości, które powodują cierpienie i utrudniają codziennie funkcjonowanie. Wpływają na zaburzone postrzeganie rzeczywistości i siebie, pobudzenie lub osłabienie emocjonalne, zmienioną aktywność dnia codziennego. Najczęściej występuje obniżenie lub pobudzenie nastroju, mania, psychoza, urojenia. Zaburzenia osobowości to wzorzec zachowania, nad którym można pracować i dostosowywać do służącego funkcjonowania.

Obszary
  • Afektywna-dwubiegunowa (CHAD)
  • Depresja
  • Depresja sezonowa
  • Inne zaburzenia osobowości
  • Osobowość borderline
  • Osobowość narcystyczna

Traumy

Obszar określający uraz psychiczny, wywołany przez nagłe i gwałtowne przeżycie, które zagraża życiu lub zdrowiu jednostki, a także wprowadza nieprzewidywaną zmianę. Skutkiem traumy jest trudność w powrocie do poprzedniego funkcjonowania i reorganizacji życia.

Obszary
  • Doświadczenie przemocy (fizycznej, psychicznej, ekonomicznej)
  • Nadużycia seksualne
  • Napaść
  • Próba samobójcza
  • Wypadek (samochodowy, lotniczy)

Pokaż więcej

Moje doświadczenie

Edukacja
  • Uniwersytet Jagielloński - Psychologia - 5-letnie, stacjonarne studia magisterskie
  • Uniwersytet Jagielloński - Studium Pedagogiczne - uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych do pracy w oświacie
  • Krakowskie Centrum Psychodynamiczne - Szkoła Psychoterapii Psychodynamicznej - 4-letnie całościowe szkolenie z psychoterapii (szkolenie rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej)
Doświadczenie
  • Ośrodek Terapii i Psychoedukacji "Kompas" w Będzinie - Dzienny Oddział Psychiatryczny dla Dzieci i Młodzieży - psychoterapeuta indywidualny i grupowy
  • Ośrodek Terapii i Psychoedukacji "Kompas" w Będzinie - Poradnia Zdrowia Psychicznego - psychoterapeuta indywidualny młodzieży
  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Dąbrowie Górniczej - psycholog-diagnosta
Staże i praktyki
  • Centrum Psychiatrii im. dra Krzysztofa Czumy w Katowicach - Oddział IV Zaburzeń Afektywnych i Nerwicowych
  • Szpital Uniwersytecki w Krakowie - Oddział Dzienny Zakładu Psychoterapii
  • Szpital Kliniczny im. J. Babińskiego w Krakowie - Oddział Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic 7F
Certyfikaty i szkolenia
  • Krakowskie Centrum Psychodynamiczne - Psychodynamiczna Psychoterapia Dzieci i Młodzieży - 2-letnie szkolenie uzupełniające
  • Krakowskie Centrum Psychodynamiczne - Psychodynamiczne Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży - 2-letnie szkolenie
  • Instytut Studiów Psychoanalitycznych im. H. Segal w Warszawie - Zaburzenia odżywania w psychoterapii psychoanalitycznej - seminarium
  • Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku - uprawnienia diagnostyczne do posługiwania się Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5 (Nr uprawnień: 12/06/05/19/SB5)
  • Fundacja Pomoc Autyzm - Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu - szkolenie (Nr certyfikatu: 14/TUS05WEB04/2020)
  • Ośrodek Psychoterapii Mały Książę w Krakowie - Szkolenie Setting w pudełku, czyli o psychoterapii psychodynamicznej dzieci
Publikacje
  • Reder M., Brzezewska K., Developmental and family environment predictors of diagnostic decision-making in children with autism spectrum disorder and comorbid disorders, “Health Psychology Report” 2022, nr 10.
  • Reder M., Lipowska M., Izydorczyk B., Sitnik-Warchulska K., Family factors related to executive functioning in children with ADHD: a systematic review protocol, “Systematic Reviews BMC” (preprint).
  • Reder M., Sprawozdanie z SPR 5th Joint European & UK Chapters Conference: Separation and Unity, “Psychoterapia” 2020, nr 2.
  • Sikorska I., Krawczyk T., Wróbel P., Wyra M., Reder M., Adolescents’ well-being at school in the light of psychology of place, w: Gerc K., Piasecka B., (red.), Contextual axiological conditions of mental resilience and health, Jagiellonian University Press, Kraków 2020.
  • Reder M., Sikorska I., Lipp N., Postawy młodzieży wobec starości: sztuka łączy pokolenia!, w: Kielar-Turska M., (red.), Szanse rozwoju w starości: starość: jak ją widzi psychologia, Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum, Kraków 2020.
  • Reder M., Tucholska K., Rode D., Wybrane predyktory integralności psychospołecznej w późnej dorosłości, „Psychologia Rozwojowa” 2019, nr 24.
  • Sikorska I., Wyra M., Lipp N., Krawczyk T., Wróbel P., Stadtmüller K., Reder M., Samopoczucie ucznia w szkole: dobrostan i poczucie bezpieczeństwa, w: Napora E., Stawiarska-Lietzau M., Kornacka-Skwara E., (red.), Psychospołeczne aspekty bezpieczeństwa w wymiarze indywidualnym i społecznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego, Częstochowa 2018.

Umów wizytę

Wybierz termin i miejsce wizyty

Miejsce wizyty*
Typ wizyty*
Data wizyty
Dziś25.05
Jutro26.05
po27.05
wt28.05

Brak kalendarza

Specjalista_tka nie udostępnia swojego kalendarza

zapytaj o termin wizyty