wróć do listy
Zdjęcie dr Joanna Lewczuk

dr Joanna Lewczuk

Psycholożka, Psychoterapeutka w trakcie szkolenia

Kluczowe informacje

LocationIcon

Miejsce spotkań

online, stacjonarnie

AgeIcon

Wiek

40+

LanguageIcon

Język terapii

-

ExperienceIcon

Doświadczenie zawodowe

15 lat

ReligiousIcon

Praca z osobami głęboko wierzącymi

Tak

Praca pod stałą superwizją

Tak

O mnie

czytaj więcej

Specjalizacja

  • Humanistyczny
  • Integratywny
Rodzaje terapii
  • Indywidualna

Obszary pomocy

Zaburzenia lękowe

Obszar zaburzeń psychicznych, których wspólnym mianownikiem jest stan lęku, niepokoju, które to doprowadzają do silnego cierpienia psychicznego. Zaburzenia lękowe nierzadko wykluczają z życia społecznego i codziennego funkcjonowania (np. wyjście z domu czy spotkanie człowieka jest niemożliwe lub utrudnione).

Obszary

Zaburzenia nastroju i osobowości

Obszar zaburzeń psychicznych i osobowości, które powodują cierpienie i utrudniają codziennie funkcjonowanie. Wpływają na zaburzone postrzeganie rzeczywistości i siebie, pobudzenie lub osłabienie emocjonalne, zmienioną aktywność dnia codziennego. Najczęściej występuje obniżenie lub pobudzenie nastroju, mania, psychoza, urojenia. Zaburzenia osobowości to wzorzec zachowania, nad którym można pracować i dostosowywać do służącego funkcjonowania.

Obszary
  • Depresja
  • Inne zaburzenia osobowości
  • Osobowość borderline
  • Osobowość narcystyczna

Odżywianie się

Obszar skupiony na zaburzeniach odżywiania się, jak również na diecie i zdrowym, służącym podejściu do żywienia. Obejmuje zarówno choroby, które wymagają interwencji specjalisty zdrowia psychicznego, jak też wsparcie i psychoedukację w temacie odżywiania się.

Obszary

Pokaż więcej

Moje doświadczenie

Edukacja
  • Uniwersytet Warszawski, mgr psychologii 2005
  • Uniwersytet Warszawski, dr psychologii 2011
Staże i praktyki
  • Oddział Całodobowy Kliniki Nerwic, Zaburzeń Osobowości i Odżywiania Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie
  • Ośrodek Psychoterapii i Promocji Zdrowia "Ogród" w Warszawie
  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 20 w Warszawie
  • Konsultacje psychologiczne w Szpitalu Medicover w Warszawie
  • Psycholog w Zespole Szkół Specjalnych w Warszawie
  • Klinika Neurologii i Epileptologii przy Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego w Warszawie
Certyfikaty i szkolenia
  • W trakcie 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie integracyjnym w Profesjonalnej Szkole Psychoterapii Instytutu Psychologii Zdrowia w Warszawie
  • Liczne warsztaty i szkolenia z obszaru zdrowia psychicznego i oddziaływań psychoterapeutycznych
Publikacje
  • Lewczuk J. (2004). Terapeuta w nas. Niepełnosprawność i Rehabilitacja 4, 4, 28-35.
  • Lewczuk J. (2008). Rozpoznawanie emocjonalnej ekspresji mimicznej a poziom neurotyzmu. Doniesienie z badań. Studia Psychologiczne 46(1), 79-85.
  • Lewczuk J. (2014). The link between social value orientations and the interaction partner’s emotional facial expression as regards the perception of other individuals’ traits and a change in the observer’s social value orientation. E-methodology. The international scientific journal 1, 45-72.
  • Lewczuk, J. (2015). Twarz w dialogu międzykulturowym – złożoność problematyki percepcji ekspresji mimicznej w kontekście czynników kulturowych i indywidualnych, [W:] R. Nowakowska-Siuta (red.), Bliżej siebie. Edukacja i dialog w grupie niejednorodnej kulturowo. Closer to Each Other. Education and Dialogue in a Culturally Composite Group, (s. 111–131). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT.
  • Lewczuk, J. (2017). Specyfika rozpoznawania zdegradowanych ekspresji mimicznych przy wykorzystaniu techniki morfingu – implikacje pedagogiczne. Studia z Teorii Wychowania 3, 85–107.
  • Lewczuk, J., Jędrzejko, Z. (2017). Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci, [W:] S. Bębas, Z. Jędrzejko, K. Kasprzak, A. Szwedzik, A. Taper (red.), Cyfrowe dzieci. Zjawisko, uwarunkowania, kluczowe problemy, s. 269 – 318. Warszawa-Milanówek: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR.
  • Lewczuk, J. (2018). Psychologiczne konsekwencje ryzykownych zachowań seksualnych młodzieży. Wybrane problemy, [W:] M. Z. Jędrzejko, A. Szwedzik (red.), Pedagogika i profilaktyka społeczna. Nowe wyzwania, konteksty, problemy, Tom I, s. 221 – 245. Warszawa-Milanówek: Oficyna Wydawnicza von Velke & Oficyna Wydawnicza ASPRA.
  • Lewczuk, J. (2019). Prospołeczność w kontekście orientacji społecznych i ekspresji mimicznych, [W:] R. Nowakowska-Siuta, T. J. Zieliński (red.), Odwaga odpowiedzialności. Demokratyczne przemiany życia społecznego w refleksji pedagogicznej, s. 270-282, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT
  • Lewczuk, J., Anyżewska, A. (2020). Kształtowanie wartości zdrowia bazą poszanowania życia ludzkiego i zobowiązaniem etycznym współczesnych rodzin. Rocznik Teologiczny 1, 283-316.
  • Lewczuk, J., Anyżewska, A. (2022). Personality correlates of health behaviors among men training recreationally in the interdisciplinary spirit of health pedagogy. Studia z Teorii Wychowania, tom XIII: 2022 Nr 4(41), 193-212, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT
  • Kochan, I., Lewczuk, J., Walczak, A. (2022). Difficulties in the functioning of "emerging adult" university students in Poland during the Covid-19 pandemic. Colloquium, 4(48)/2022, 47-64.
  • Anyżewska, A., Lewczuk, J. (2023). Czy sportowcy amatorzy prowadzą zdrowy styl życia? Kontekst pedagogiki zdrowia. Acta Universitatis Nicolai Copernici, Pedagogika, T. 46, nr 2, s. 123–150.
  • Anyżewska, A., Lewczuk, J. (2024). Wartości osobiste a zachowania prozdrowotne sportowców amatorów. Ruch Pedagogiczny nr 3-4/2024, 9-25.
  • Lewczuk, J., Anyzewska, A. (2025). Osobowościowe korelaty zachowań zdrowotnych kobiet trenujących rekreacyjnie, w interdyscyplinarnym duchu pedagogiki zdrowia. Studia z Teorii Wychowania, 1(50), 201-224.

Umów wizytę

Wybierz termin i miejsce wizyty

Miejsce wizyty*
Typ wizyty*
Data wizyty
Dziś15.07
Jutro16.07
cz17.07
pt18.07