wróć do listy
Zdjęcie mgr Nina Zawidniak

mgr Nina Zawidniak

Psycholożka, Psycholożka dzieci i młodzieży, Psycholożka kliniczna

Kluczowe informacje

LocationIcon

Miejsce spotkań

online

AgeIcon

Wiek

-

LanguageIcon

Język terapii

-

ExperienceIcon

Doświadczenie zawodowe

16 lat

O mnie

czytaj więcej

Specjalizacja

Rodzaje terapii
  • Dla dzieci i młodzieży
  • Indywidualna

Obszary pomocy

Zaburzenia lękowe

Obszar zaburzeń psychicznych, których wspólnym mianownikiem jest stan lęku, niepokoju, które to doprowadzają do silnego cierpienia psychicznego. Zaburzenia lękowe nierzadko wykluczają z życia społecznego i codziennego funkcjonowania (np. wyjście z domu czy spotkanie człowieka jest niemożliwe lub utrudnione).

Obszary

Zaburzenia nastroju i osobowości

Obszar zaburzeń psychicznych i osobowości, które powodują cierpienie i utrudniają codziennie funkcjonowanie. Wpływają na zaburzone postrzeganie rzeczywistości i siebie, pobudzenie lub osłabienie emocjonalne, zmienioną aktywność dnia codziennego. Najczęściej występuje obniżenie lub pobudzenie nastroju, mania, psychoza, urojenia. Zaburzenia osobowości to wzorzec zachowania, nad którym można pracować i dostosowywać do służącego funkcjonowania.

Obszary
  • Depresja
  • Depresja sezonowa
  • Osobowość narcystyczna

Odżywianie się

Obszar skupiony na zaburzeniach odżywiania się, jak również na diecie i zdrowym, służącym podejściu do żywienia. Obejmuje zarówno choroby, które wymagają interwencji specjalisty zdrowia psychicznego, jak też wsparcie i psychoedukację w temacie odżywiania się.

Obszary
  • Kompulsywne objadanie się
  • Zmiana nawyków żywieniowych

Pokaż więcej

Moje doświadczenie

Edukacja
  • Uniwersytet SWPS
  • Uniwersytet UKEN
Staże i praktyki
  • Filia nr 1 SOSW nr 4 oś Zielone 28 - Specjalistyczne przedszkole terapeutyczne dla dzieci z diagnozą spektrum autyzmu. Powstałe jako replika Princeton Child Development Institute (PCDI) w NJ, USA - kierownik
  • Ambulatorium Terapii Behawioralnej Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej - członek zespołu diagnostycznego i terapeuta behawioralny
  • Oddział Kliniczny Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży (Szpital Uniwersytecki w Krakowie) - staż
  • New York Child Learning Institute - Staż szkoleniowy w zakresie prowadzenia terapii i superwizji behawioralnej (Stosowanej Analizy Zachowania) - staż
  • Oddział Neurologii Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie - praca
Publikacje
  • Zawidniak, N (2020). Rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci z autyzmem w oparciu o stosowaną analizę zachowania, [w]: E. Sobocha., Wolska (red.) Zaburzenia ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawność intelektualna. Aktualne wyzwania i propozycje wsparcia., Kraków, Wydawnictwo Naukowe UP, s101-116
  • Bombińska – Domrzał, A., Zawidniak, N., (2017). Możliwości rozwijania funkcji wykonawczych uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych w kontekście przygotowania do pełnienia roli zawodowej, [w]: D. Wolska (red.) Osoby niepełnosprawne w drodze do aktywizacji zawodowej, Kraków, Wydawnictwo Naukowe UP, s.35-50,
  • Bombińska – Domrzał, A., Zawidniak, N., (2017). Wspieranie rozwoju komunikacji społecznej uczniów z autyzmem wysokofunkcjonującym i zespołem Aspergera w nauczaniu integracyjnym i włączającym, [w]: E. Dyduch, M. Kościółek, P. Majewicz (red.) Psychoedukacja w procesie wspomagania i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością, Kraków, Wydawnictwo Naukowe UP, s.140-164
  • Zawidniak, N., (2017). Rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci z autyzmem w przedszkolu i szkole Filii nr 1 SOSW nr4 w Krakowie, [w]: D. Marzec, J. Miękina, Autyzm wyzwaniem XXI wieku, Częstochowa, AJD
  • Zawidniak, N., (2015). Behawioralna koncepcja nabywania języka oraz rozwijania mowy i komunikacji u osób z autyzmem, [w]: B.B. Kaczmarek, A. Wojciechowska, Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem, Kraków, Impuls
  • Zawidniak, N., (2012). Krakowski model terapii dzieci z autyzmem w oparciu o stosowaną analizę zachowania. Sztuka leczenia, 3-4, s.69 – 84
  • Zawidniak, N., (2011). By nauka poszła w świat. Psychologia w szkole, 2 (30), s.137 – 142
  • Zawidniak, N., Kuliga, E., (2011). Affilated Chapters Board Report. Inside Behavior Analysis. Newsletter of the Association for Behavior Analysis International, Vol 3, No 2, Spetember 201a, p.47
  • Zawidniak, N., (2010). Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej. Zycie Szkoły, 10, s.30 – 36

Umów wizytę

Wybierz termin i miejsce wizyty

Miejsce wizyty*
Typ wizyty*
Data wizyty
Dziś21.04
Jutro22.04
śr23.04
cz24.04