Left ArrowWstecz
Jestem 15 letnim uczniem liceum, który ma dużo przyjaciół, dobre oceny, jest pogodny i miły do innych. Tak wygląda maska, którą ubieram za każdym razem gdy zaczynam z kimś rozmawiać. Mogę siedzieć długo smutny, a gdy ktoś podejdzie nagłe się zaczynam uśmiechać i robić wygląd, że się cieszę tym życiem. Ale wystarczy, że osoba się odwróci na chwilę, a ja już jestem smutny, depresyjny, ponury... taki jaki naprawdę jestem. Chodzę do psychoterapeuty lecz coraz częściej nawet u niego w gabinecie na mnie się ubiera ta maska, nie robię tego świadomie, to się dzieje samo. Coraz trudniej mi jest zostawac samemu, nawet na chwilę, ponieważ gdy nikogo nie ma w okół mnie to się zaczynam czuć smutno i przygnębiony. W pewnym sensie, nawet się przyzwyczaiłem do tej maski, jest... przyjemna, łatwa, dużo łatwiej jest udawać kogoś szczęśliwego niż takim być. Tylko, że ten smutek, gdy zostaję sam jest z każdym dniem Coraz większy i Coraz bardziej nieznośny. Nie wiem co mam z tym robić, chciałbym być szczęśliwy nie tylko wtedy gdy mam kogoś obok...
Dominika Jakubowska

Dominika Jakubowska

Cześć Alex, to bardzo ważne, że dzielisz się tym, co się u Ciebie dzieje i szukasz wsparcia. Zachęcam Cię gorąco do tego, abyś porozmawiał ze swoim psychoterapeutą o tej masce, która przykrywa wielki smutek. Ta maska prawdopodobnie przed czymś Cię chroni, więc pełni ważną funkcję. W tym momencie zauważasz jednak, że zaczyna coraz bardziej przeszkadzać. Spotkania z psychoterapeutą są specjalnie dla Ciebie i to jest taki czas, w którym można odkryć swoją najbardziej wrażliwą część w zaufaniu, że druga osoba (psychoterapeuta) przyjmie Cię i zobaczy właśnie takiego, jakim jesteś. Jeśli w procesie terapeutycznym dzieje się coś takiego, że jest Ci trudno pokazać i opowiedzieć o tym, jak czujesz się na co dzień, to również sygnał, że warto ten temat poruszyć na spotkaniu. Pozdrawiam serdecznie Dominika
3 lata temu

Nadal nie znasz odpowiedzi na nurtujące Cię kwestie?