Dziecko nie spełnia norm rozwojowych - co zrobić, co się dzieje?
Anna

Karolina Białajczuk
Opisane przez Ciebie zachowania i trudności, z którymi zmaga się chłopiec, wydają się być poważnymi wyzwaniami rozwojowymi. Choć nie jestem lekarzem ani specjalistą od diagnozowania, mogę podzielić się pewnymi ogólnymi obserwacjami i sugestiami.
Warto rozważyć konsultację z lekarzem pediatrą lub specjalistą zajmującym się rozwojem dzieci, takim jak psycholog dziecięcy lub pedagog specjalny. Istnieje wiele różnych czynników, które mogą wpływać na rozwój dziecka, w tym czynniki genetyczne, środowiskowe i neurologiczne.
Niektóre z opisanych przez Ciebie trudności, takie jak trudności w nauce czytania, problem z mową, brak umiejętności w zakresie wykonywania podstawowych czynności domowych i nadmierna płaczliwość, mogą być związane z różnymi zaburzeniami rozwojowymi, takimi jak dysleksja, zaburzenia mowy, zaburzenia ze spektrum autyzmu lub inne.
Konsultacja z ekspertem pomoże zidentyfikować ewentualne problemy i dostarczy odpowiednich wskazówek oraz wsparcia. Warto również omówić te kwestie z nauczycielem dziecka, aby dowiedzieć się, jakie obserwacje i uwagi ma na ten temat.
Pamiętaj, że każde dziecko jest unikalne, i istnieją różne sposoby wsparcia jego rozwoju. Wczesne rozpoznanie ewentualnych trudności może pomóc w zapewnieniu odpowiedniej pomocy i wsparcia, aby dziecko mogło rozwijać swoje potencjały.
Pozdrawiam
Karolina Białajczuk, psycholog

Katarzyna Waszak
Dzień dobry!
Wspomniane przez Panią trudności wskazują na potrzebę przebadania dziecka w Poradni Psychologiczno -Pedagogogicznej w celu postawienia diagnozy. Zachęcam do skontaktowania się z wychowawcą i wspólnego ustalenia dalszego postępowania. Z pewnością potrzebna będzie opinia nauczyciela na temat funkcjonowania syna w szkole, relacji z rówieśnikami, czy problemów z przyswajaniem wiedzy. Z poradni otrzyma Pani zalecenia, jak wspomagać rozwój chłopca. Pozdrawiam
Katarzyna Waszak