psychoterapeuta-Aleksandra Maciejuk-Płońska

Neuropsycholog

Diagnosta psychologiczny

Psycholog kliniczny

Jestem specjalistą psychologiem klinicznym, psychosomatykiem i psychoterapeutą w trakcie akredytowanego całościowego 4,5-letniego szkolenia i procesu certyfikacji. Posiadam kwalifikacje diagnostyczno – terapeutyczne w zakresie neuropsychologii klinicznej i neuroterapii.

Od kilkunastu lat pracuję w placówkach medycznych oraz świadczących usługi w ramach zdrowia psychicznego, prowadząc diagnozę i terapię psychologiczną. Dotychczas pracowałam z pacjentami w poradni zdrowia psychicznego, w poradni leczenia bólu, w szpitalu w oddziale neurologicznym, udarowym, chirurgicznym, onkologicznym, rehabilitacyjnym, ortopedycznym oraz innych.

Posiadam wieloletnie doświadczenie w dydaktyce, które zdobyłam prowadząc seminaria i wykłady ze studentami kierunków medycznych oraz szkolenia dla pracowników ochrony zdrowia. Jestem autorką prac i publikacji z zakresu  zdrowia, jakości życia w chorobie i radzenia sobie z przewlekłym bólem. Od 2018 roku jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, a od 2009 roku członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w konferencjach, szkoleniach i kursach.

Współpracuję z osobami dorosłymi w oparciu o zintegrowane, dostosowane do klienta podejście psychoterapeutyczne (głównie w nurcie psychodynamicznym i systemowym, podczas pracy z pacjentem wykorzystuję także elementy terapii poznawczo – behawioralnej).

Pracę terapeutyczną zaczynam od wstępnej konsultacji, która ma na celu poznanie klienta, sprecyzowanie zasad terapii, nazwanie powodu zgłoszenia się do gabinetu i określenia celów, jakie klient chce osiągnąć w wyniku trwania procesu terapeutycznego. Podczas pierwszych spotkań pytam o historię życia osoby zgłaszającej się oraz o jej rodzinę i relacje w niej panujące. W razie potrzeby wykonuję wystandaryzowane testy psychologiczne i zadaję "zadania domowe".  Pracuję zgodnie z kodeksem etycznym,  obowiązuje mnie tajemnica zawodowa obejmująca wszelkie treści poruszane w czasie sesji oraz dane osobowe pacjenta. Moją pracę psychoterapeutyczną poddaję superwizji. Gdy widzę taką konieczność, kieruję pacjentów w ręce doświadczonych specjalistów innych dziedzin, współpracuję z uznanymi lekarzami psychiatrami, anestezjologami, neurologiem i neurologopedą. Wychodząc na przeciw obecnej sytuacji epidemiologicznej, prowadzę sesje telefoniczne i on-line.

• Integratywny
  • Psychodynamiczny
  • Systemowy

• 2002 - 2007  Psychologia - Studia magisterskie. Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie. ​
  • 2008 - 2009  Diagnoza i terapia neuropsychologiczna – Studia podyplomowe. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Lublinie.
  • 2009 - 2013  Studia doktoranckie. Uniwersytet Medyczny w Lublinie, Zakład Psychologii Klinicznej. Temat rozprawy doktorskiej "Sposoby radzenia sobie z bólem a poziom nasilenia objawów depresyjnych i lękowych u chorych poddanych zabiegowi protezoplastyki stawów biodrowych i kolanowych".
  • 2013 - 2017  Specjalizacja w dziedzinie Psychologii Klinicznej. Ośrodek Kształcenia Podyplomowego przy Uniwersytecie Medycznym w Lublinie.
  • 2017  -  Egzamin państwowy, uzyskanie tytułu specjalisty w dziedzinie psychologii klinicznej (psychosomatyki),  Nr w Rejestrze Polskich Psychologów Klinicznych LBL 0046.
  • 2018 - 2022  Podyplomowy 4,5-letni Kurs Psychoterapii pod kierownictwem  prof. dr  hab. n. med. Andrzeja Cechnickiego, atestowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Psychiatrii i Opieki Środowiskowej, Kraków.
Doświadczenie
  • 2021 – obecnie  Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 4 w Lublinie, Poradnie Specjalistyczne. Starszy asystent.
  • 2017 – 2021   Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Lublinie - Oddział Rehabilitacyjny z Pododdziałem Rehabilitacji Neurologicznej. Starszy asystent.
  • 2009 – obecnie   Poradnie Zdrowia Psychicznego i Poradnie Psychologiczne w ośrodkach ochrony zdrowia na terenie Lublina.
  • 2007 – 2016   1 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką w Lublinie SPZOZ - Oddział Neurologii. Oddział Udarowy. Oddział Rehabilitacji. Poradnia Zdrowia Psychicznego. Młodszy asystent.

Sa31.07