Regulamin aplikacji mobilnej dla Użytkownika

REGULAMIN APLIKACJI MOBILNEJ TWÓJPSYCHOLOG
Regulamin w aktualnej wersji obowiązuje od dnia 20 października 2025 r.

§ 1. INTERPRETACJA

  1. Tytuły użyte w Regulaminie mają na celu wyłącznie ułatwienie posługiwania się nim.

  2. O ile co innego nie wynika z kontekstu, słowa użyte w Regulaminie w liczbie pojedynczej obejmują te słowa w liczbie mnogiej i odwrotnie.

  3. Wszystkie terminy pisane dużą literą mają następujące znaczenie:
    (a) "Adres e-mail" – adres poczty elektronicznej odpowiednio Użytkownika, Profesjonalisty lub Usługodawcy;
    (b) "Akt o usługach cyfrowych" - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych);
    (c) "Aplikacja" lub "Aplikacja Mobilna" – aplikacja mobilna TwójPsycholog dostępna do pobrania w sklepach z aplikacjami (App Store, Google Play), umożliwiająca korzystanie z funkcjonalności Platformy na urządzeniach mobilnych;
    (d) "Chat" – funkcjonalność Aplikacji polegająca na wymianie wiadomości tekstowych pomiędzy Użytkownikiem a Profesjonalistą;
    (e) "Dziennik Nastroju" – funkcjonalność Aplikacji umożliwiająca Użytkownikowi codzienne zapisywanie i śledzenie swojego stanu emocjonalnego, nastroju oraz istotnych wydarzeń w ramach prowadzenia terapii;
    (f) "Formularz" – dokument w formie ankiety wyświetlający się w Aplikacji po oznaczeniu przez Użytkownika opcji rezerwacji wizyty w Kalendarzu Profesjonalisty lub zadania pytania;
    (g) "Konto Użytkownika" – konto założone przez Użytkownika na Platformie lub w Aplikacji w celu uzyskania dostępu do Treści Cyfrowych i funkcjonalności Aplikacji;
    (h) "Kalendarz" – oprogramowanie służące do zarządzania grafikiem wizyt u Profesjonalisty, w tym spotkań w trybie on-line, umożliwiające Użytkownikowi dokonanie rezerwacji terminu u Profesjonalisty, jej zmiany lub anulowania;
    (i) "Materiały Edukacyjne" – treści cyfrowe dostępne w Aplikacji, takie jak artykuły, nagrania audio i wideo, ćwiczenia, przewodniki i inne materiały o charakterze edukacyjnym i wspierającym wellbeing;
    (j) "Operator Płatności" – platforma Stripe, którego dostawcą jest Stripe, Inc., 354 Oyster Point Boulevard, South San Francisco, California, 94080, USA. Więcej informacji: https://support.stripe.com;
    (k) "Platforma" – platforma internetowa TwójPsycholog dostępna pod adresem: https://app.easy.tools/ec/twojpsycholog oraz https://twojpsycholog.pl, prowadzona w systemie, którego właścicielem i operatorem jest spółka Easytools sp. z o.o.;
    (l) "Polityka Prywatności" – zestaw informacji wymaganych przez przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, w szczególności RODO, określający zasady przetwarzania danych osobowych Użytkownika oraz Profesjonalisty, dostępny pod adresem: https://twojpsycholog.pl/polityka-prywatnosci;
    (m) "Profesjonalista" – osoba uprawniona do wykonywania zawodu psychologa na podstawie ustawy z dnia 8 czerwca 2000 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (tj. Dz.U. 2019 poz. 1026 ze zm.) lub osoba niebędąca psychologiem, ale posiadająca odpowiednie kwalifikacje do realizacji usług z zakresu pomocy psychologicznej;
    (n) "Profil Profesjonalisty" - zbiór informacji na temat Profesjonalisty umieszczony w Aplikacji w postaci ekranu informacyjnego;
    (o) "Rejestracja" – proces wypełnienia Formularza w Aplikacji poprzez podanie wymaganych danych osobowych oraz zgód na przetwarzanie tych danych przez Usługodawcę;
    (p) "RODO" - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
    (q) "Strony" – łącznie Użytkownik oraz Usługodawca;
    (r) "Treści Cyfrowe" – wszelkie treści dostępne w Aplikacji, w tym Materiały Edukacyjne, nagrania video, audio, dokumenty elektroniczne, ćwiczenia oraz inne treści cyfrowe, które Użytkownik może przeglądać i z których może korzystać;
    (s) "Umowa" – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarta pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą bez jednoczesnej obecności Stron (na odległość) poprzez akceptację Regulaminu, dotycząca korzystania z Aplikacji przez Użytkownika;
    (t) "Usługa Elektroniczna" – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Aplikacji, zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie;
    (u) "Usługa świadczona przez Profesjonalistę" – usługi z zakresu pomocy psychologicznej świadczone przez Profesjonalisty posiadającego Profil Profesjonalisty na Platformie na rzecz Użytkowników, których wyszukanie, rezerwacja, zmiana bądź odwołanie terminu realizacji odbywa się za pośrednictwem Aplikacji;
    (v) "Usługa Asystenta Zdrowia Psychicznego" – usługa polegająca na prowadzeniu konwersacji z modelem sztucznej inteligencji Chat GPT firmy OpenAI L.L.C. („OpenAI") poprzez API, na zasadach określonych w Regulaminie;
    (w) "Użytkownik" – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub osoba fizyczna, która posiada ograniczoną zdolność do czynności prawnych i posiada odpowiednią zgodę przedstawiciela ustawowego, która korzysta z Aplikacji;
    (x) "Usługodawca" lub "TwójPsycholog" – właściciel Aplikacji, spółka TwójPsycholog sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, adres: ul. Głogowska 12 lok. 4, 80-302 Gdańsk, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000905171, posiadająca numer NIP: 5842803417 oraz numer REGON: 388505328, kapitał zakładowy w wysokości: 19.900 zł;
    (y) "Ustawa o prawach konsumenta" - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 ze zm.);
    (z) "Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną" - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 po. 1204 ze zm.);
    (aa) "Ćwiczenia" – interaktywne funkcjonalności Aplikacji wspierające rozwój osobisty i wellbeing, w tym ćwiczenia z zakresu zarządzania stresem, relaksacji, mindfulness i inne.


§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Regulamin określa ogólne zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz warunki zawierania umów pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem korzystającym z Aplikacji Mobilnej.

  2. Rozpoczynając korzystanie z Aplikacji lub dokonując Rejestracji, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z treścią Regulaminu, rozumie i akceptuje jego treść oraz zobowiązuje się do jego przestrzegania.

  3. Regulamin jest nieprzerwalnie i nieodpłatnie udostępniony przez Usługodawcę w Aplikacji oraz pod adresem https://twojpsycholog.pl/regulamin-aplikacji w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtworzenie i utrwalenie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.

  4. Kontakt z Usługodawcą może odbywać się za pośrednictwem:
    (a) poczty, pod adresem korespondencyjnym: ul. Głogowska 12 lok. 4, 80-302 Gdańsk;
    (b) wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Usługodawcy: kontakt@twojpsycholog.pl;

  5. Aplikacja stanowi narzędzie wspomagające wellbeing i rozwój osobisty oraz ułatwia komunikację z Profesjonalistami i zarządzanie wizytami terapeutycznymi

  6. Aplikacja nie zastępuje profesjonalnej opieki specjalisty, diagnozy ani terapii. Wszelkie funkcjonalności Aplikacji mają charakter wspierający i edukacyjny. W przypadku poważnych problemów ze zdrowiem psychicznym Użytkownik powinien skonsultować się z wykwalifikowanym specjalistą.



§ 3. ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG ORAZ ZAWARCIE UMOWY

  1. Do zawarcia Umowy pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą dochodzi poprzez:
    (a) pobranie i instalację Aplikacji na urządzeniu mobilnym Użytkownika;
    (b) utworzenie Konta Użytkownika i akceptację Regulaminu przez Użytkownika;
    (c) udostępnienie Użytkownikowi funkcjonalności Aplikacji przez Usługodawcę.

  2. Przez akceptację Regulaminu, o której mowa w ust. 1 lit. b), rozumie się oznaczenie w Aplikacji odpowiedniego pola z informacją: „Akceptuję warunki Regulaminu Aplikacji Mobilnej TwójPsycholog".

  3. Wszelkie oświadczenia woli i wiedzy składane przez Strony wobec siebie wymagają, dla swej skuteczności, odpowiedniego ich dotarcia do drugiej Strony w taki sposób, aby Strona ta mogła zapoznać się z ich treścią, za pośrednictwem Aplikacji, powiadomień push lub Adresu e-mail.

  4. Rezerwacja wizyty w Kalendarzu Profesjonalisty wymaga utworzenia Konta Użytkownika i odbywa się za pośrednictwem Formularza dostępnego w Aplikacji.

  5. Wypełnienie Formularza oraz akceptacja Regulaminu przez Użytkownika skutkuje zawarciem Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą w zakresie funkcjonalności udostępnionych przez Aplikację, na zasadach określonych w Regulaminie.

§ 4. WARUNKI KORZYSTANIA Z APLIKACJI

  1. Prawidłowe korzystanie z Aplikacji możliwe jest po spełnieniu następujących wymagań technicznych:
    (a) posiadanie urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym iOS (wersja 14.0 lub nowsza) lub Android (wersja 8.0 lub nowsza);
    (b) posiadanie dostępu do sieci Internet (Wi-Fi lub transmisja danych mobilnych);
    (c) posiadanie aktywnego i prawidłowo skonfigurowanego Adresu e-mail;
    (d) posiadanie wystarczającej ilości wolnej pamięci na urządzeniu mobilnym do instalacji Aplikacji (minimum 100 MB).

  2. Używanie nieaktualnych systemów operacyjnych może wpłynąć na brak możliwości korzystania lub ograniczoną możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności Aplikacji. W takiej sytuacji Użytkownik ponosi ryzyko nieprawidłowości działania poszczególnych funkcjonalności Aplikacji oraz braku możliwości skorzystania ze wszystkich funkcjonalności Aplikacji.

  3. Aplikacja może wymagać dostępu do określonych funkcji urządzenia mobilnego, takich jak:
    (a) aparat fotograficzny (w celu dodawania zdjęć do Dziennika Nastroju);
    (b) powiadomienia push (w celu przypominania o wizytach i aktualizacjach);
    (c) kalendarz (w celu synchronizacji wizyt);
    (d) pamięć urządzenia (w celu zapisywania danych offline).

  4. Użytkownik może w każdej chwili zarządzać uprawnieniami Aplikacji poprzez ustawienia swojego urządzenia mobilnego.

§ 5. FUNKCJONALNOŚCI APLIKACJI

  1. Za pośrednictwem Aplikacji świadczone są Usługi o charakterze nieodpłatnym oraz odpłatnym.

  2. Do Usług nieodpłatnych dostępnych za pośrednictwem Aplikacji zalicza się:
    (a) przeglądanie informacji o Profesjonalistach, ich specjalizacji, formy komunikacji i terminów wizyt;
    (b) rezerwację, zmianę i anulowanie wizyt za pośrednictwem Kalendarza w ramach Usług świadczonych przez Profesjonalistów;
    (c) otrzymywanie powiadomień o terminach wizyt, zmianach i przypomnieniach;
    (d) prowadzenie Dziennika Nastroju;
    (e) dostęp do wybranych Materiałów Edukacyjnych udostępnionych nieodpłatnie;
    (f) korzystanie z Chatu z Profesjonalistami;
    (g) dostęp do podstawowych Ćwiczeń z zakresu wellbeing;
    (h) wystawienie opinii Profesjonaliście.

  3. Do Usług odpłatnych dostępnych za pośrednictwem Aplikacji zalicza się:
    (a) dostęp do premium Materiałów Edukacyjnych;
    (b) dostęp do zaawansowanych Ćwiczeń;
    (c) korzystanie z Usługi Asystenta Zdrowia Psychicznego;
    (d) dostęp do kursów online i webinarów;
    (e) inne Treści Cyfrowe oznaczone jako odpłatne.

  4. Zakup dostępu do Treści Cyfrowych odpłatnych odbywa się wyłącznie poprzez stronę internetową Platformy (https://twojpsycholog.pl lub https://app.easy.tools/ec/twojpsycholog). Po dokonaniu zakupu na stronie internetowej, Użytkownik automatycznie uzyskuje dostęp do zakupionych Treści Cyfrowych w Aplikacji po zalogowaniu się na to samo Konto Użytkownika.

  5. Usługi świadczone przez Profesjonalistów, z wyjątkiem udzielenia odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w Aplikacji, są odpłatne, a ich wysokość ustalana jest bezpośrednio przez Profesjonalistów. Rozliczenie z tytułu świadczonych Usług przez Profesjonalistów następuje bezpośrednio pomiędzy Użytkownikiem a Profesjonalistą z wyłączeniem pośrednictwa Usługodawcy, przy czym Profesjonalista może umożliwić Użytkownikowi regulowanie należności z wykorzystaniem Operatora płatności.

  6. Dokonanie rezerwacji wizyty lub zmiana terminu czy odwołanie rezerwacji u Profesjonalisty, w ramach Usług świadczonych przez Profesjonalistów, za pośrednictwem Kalendarza udostępnionego w Aplikacji skutkuje wykonaniem Usługi przez Usługodawcę w tym zakresie.

  7. Funkcjonalności Aplikacji są stale rozwijane i mogą ulegać zmianom, o czym Użytkownicy będą na bieżąco informowani poprzez powiadomienia w Aplikacji lub na Adres e-mail. Nieistotna zmiana funkcjonalności nie wymaga zmiany Regulaminu.

  8. Usługodawca zastrzega, że Aplikacja stanowi narzędzie wspomagające wellbeing i rozwój osobisty oraz ułatwia komunikację z Profesjonalistami. Aplikacja nie ma charakteru medycznego i nie służy do diagnozy, leczenia ani monitorowania zaburzeń psychicznych. Aplikacja wspiera proces terapii, ale go nie zastępuje.

  9. Funkcjonalności Aplikacji, w tym Dziennik Nastroju, Materiały Edukacyjne, Ćwiczenia oraz Asystent Zdrowia Psychicznego, mają charakter ogólnoinformacyjny i wspierający, a ich celem jest:
    (a) ułatwienie Użytkownikowi zarządzania wizytami u Profesjonalistów;
    (b) wspieranie rozwoju osobistego i dbałości o wellbeing;
    (c) dostarczanie edukacyjnych treści z zakresu zdrowia psychicznego;
    (d) pomoc w śledzeniu postępów w terapii;
    (e) wspieranie w budowaniu zdrowych nawyków i radzeniu sobie ze stresem.

  10. Usługodawca informuje, że odpowiedzi udzielane w ramach konwersacji z Asystentem Zdrowia Psychicznego mają charakter ogólnoinformacyjny i nie powinny być traktowane jako porady eksperckie, diagnostyczne lub terapeutyczne. Asystent Zdrowia Psychicznego działa w oparciu o modele sztucznej inteligencji, których wiedza o świecie kończy się na 2023 r. Odpowiedzi mogą być niezgodne m.in. z aktualnym stanem wiedzy.

  11. W najdalej idącym zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikające z treści zapytań użytkowników, udzielanych odpowiedzi ani ich poprawności. Korzystając z Usługi Asystenta Zdrowia Psychicznego lub innych funkcjonalności Aplikacji, Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że mają one charakter wyłącznie pomocniczy i nie zastępują konsultacji ze specjalistą.

  12. W przypadku sytuacji krytycznych, złego stanu zdrowia psychicznego lub fizycznego, zagrożenia życia bądź zdrowia, myśli samobójczych lub sytuacji wymagających natychmiastowej interwencji, Użytkownik powinien niezwłocznie skontaktować się z wykwalifikowanym specjalistą, lekarzem, psychologiem, psychoterapeutą lub zadzwonić pod numer alarmowy 112 lub infolinię wsparcia psychologicznego.



§ 6. DZIENNIK NASTROJU

  1. Aplikacja umożliwia Użytkownikowi prowadzenie Dziennika Nastroju, w którym może on codziennie zapisywać swój stan emocjonalny, nastrój, istotne wydarzenia oraz inne informacje wspierające proces terapii.

  2. Dane zapisane w Dzienniku Nastroju są przechowywane na serwerach Usługodawcy i dostępne wyłącznie dla Użytkownika po zalogowaniu się na Konto Użytkownika.

  3. Użytkownik może, według własnego uznania, udostępnić wybrane wpisy z Dziennika Nastroju swojemu Profesjonaliście w celu wspierania procesu terapii.

  4. Usługodawca nie ma dostępu do treści Dziennika Nastroju, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to konieczne do świadczenia usług technicznych lub gdy wymaga tego prawo.

  5. Użytkownik może w każdej chwili usunąć wpisy z Dziennika Nastroju lub całkowicie usunąć Dziennik Nastroju ze swojego Konta Użytkownika.



§ 7. MATERIAŁY EDUKACYJNE I ĆWICZENIA

  1. Aplikacja udostępnia Użytkownikom Materiały Edukacyjne oraz Ćwiczenia wspierające wellbeing i rozwój osobisty.

  2. Materiały Edukacyjne mogą obejmować:
    (a) artykuły i poradniki z zakresu zdrowia psychicznego;
    (b) nagrania audio i video (np. medytacje prowadzone, techniki relaksacyjne);
    (c) materiały do samodzielnej pracy (np. arkusze do wypełnienia, ćwiczenia refleksyjne);
    (d) kursy online i webinary.

  3. Ćwiczenia mogą obejmować:
    (a) techniki zarządzania stresem;
    (b) ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne;
    (c) praktyki mindfulness;
    (d) narzędzia do budowania zdrowych nawyków.

  4. Część Materiałów Edukacyjnych i Ćwiczeń dostępna jest nieodpłatnie, część wymaga wykupienia dostępu poprzez stronę internetową Platformy.

  5. Materiały Edukacyjne i Ćwiczenia mają charakter ogólny i nie są dostosowane do indywidualnych potrzeb Użytkownika. Nie zastępują one konsultacji ze specjalistą ani terapii.



§ 8. KORZYSTANIE Z CHATU

  1. Użytkownik korzystając z funkcjonalności Aplikacji może nawiązać kontakt z Profesjonalistą poprzez Chat.

  2. Do korzystania z Chatu wymagane jest Konto Użytkownika.

  3. Chat wykorzystywany jest do przeprowadzenia rozmów pomiędzy Użytkownikiem a Profesjonalistą w formie wiadomości tekstowych przesyłanych w czasie rzeczywistym przy zastosowaniu systemu teleinformatycznego obsługiwanego przez Usługodawcę.

  4. Chat może zostać rozpoczęty przez Użytkownika, jeżeli jego profil został udostępniony Profesjonaliście, lub przez Profesjonalistę poprzez napisanie pierwszej wiadomości do Użytkownika.

  5. Wiadomości przechowywane są na serwerach Usługodawcy do 30 (trzydziestu) dni. Po tym terminie zostają one automatycznie usunięte z serwerów Usługodawcy.

  6. W trakcie korzystania z Chatu, Użytkownik powinien powstrzymać się od używania słów wulgarnych, powszechnie uznanych za obraźliwe, jak również przekazywania treści bezprawnych.

  7. Użytkownik ma dostęp do Chatu po zalogowaniu się na Konto Użytkownika w Aplikacji.



§ 9. KORZYSTANIE Z USŁUGI ASYSTENTA ZDROWIA PSYCHICZNEGO

  1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Usługi Asystenta Zdrowia Psychicznego zgodnie z prawem oraz poszanowaniem dobrych obyczajów, a także zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

  2. Użytkownik korzystający z Usługi Asystenta Zdrowia Psychicznego zobowiązany jest do poszanowania praw innych Użytkowników i osób trzecich, w tym praw autorskich oraz praw do ochrony dóbr osobistych.

  3. Asystent Zdrowia Psychicznego jest zintegrowany z kontem Użytkownika. Użytkownik ma możliwość przypisania do swojego konta odbytych konwersacji z Asystentem Zdrowia Psychicznego.

  4. Odpowiedzi Asystenta Zdrowia Psychicznego mogą brzmieć przekonująco, jednak nie zawsze odpowiadają rzeczywistości. Asystent Zdrowia Psychicznego pełni funkcję informacyjną, edukacyjną oraz wspierającą w poszerzaniu wiedzy i śledzeniu progresji terapii. Odpowiedzi udzielane przez Asystenta Zdrowia Psychicznego nie stanowią w pełni wiarygodnego źródła wiedzy i nie zastępują konsultacji z ekspertem w danej dziedzinie.

  5. Odpowiedzi na zapytania otrzymane od Asystenta Zdrowia Psychicznego w ramach konwersacji przedstawiane są Użytkownikowi bez jakiejkolwiek weryfikacji lub modyfikacji ich treści.

  6. Zakup pakietów konwersacji w ramach Usługi Asystenta Zdrowia Psychicznego odbywa się wyłącznie poprzez stronę internetową Platformy. Aktualna cena pakietów konwersacji zamieszczona jest na stronie TwójPsycholog. Po dokonaniu zakupu, Użytkownik automatycznie uzyskuje dostęp do zakupionych konwersacji w Aplikacji.

  7. Niewykorzystane odpowiedzi przez Użytkownika nie podlegają zwrotowi w żadnej sytuacji.

  8. Niewykorzystane odpowiedzi przepadają po 12 (dwunastu) miesiącach od zasilenia konta. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za monitorowanie liczby niewykorzystanych odpowiedzi i terminów ich wykorzystania.

  9. Usługodawca, w ramach konwersacji z Asystentem Zdrowia Psychicznego, udostępnia Użytkownikom na start 10 (dziesięć) darmowych odpowiedzi, aby umożliwić im przetestowanie tej usługi. Liczba darmowych odpowiedzi udostępnianych w ten sposób może ulegać zmianie. Wykorzystanie wyżej wskazanych odpowiedzi przez Użytkownika nie wiąże się z koniecznością zakupu pakietów konwersacji ani dokonywania żadnych innych płatności.

  10. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby Usługa Asystenta Zdrowia Psychicznego była dostępna nieprzerwanie. Jednakże, w przypadku krótkotrwałej lub długotrwałej awarii, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostępność tej usługi.

  11. W przypadku długotrwałej awarii, Usługodawca poinformuje Użytkowników o przyczynach awarii oraz planowanym terminie przywrócenia działania Usługi Asystenta Zdrowia Psychicznego poprzez powiadomienia w Aplikacji lub na Adres e-mail.

  12. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany wykorzystywanego modelu AI na porównywalny lub lepszy w oparciu o ocenę ekspertów. Niniejsza zmiana nie wymaga zmiany Regulaminu.

  13. W przypadku zmiany wykorzystywanego modelu AI, o której mowa w ust. 12 powyżej, niewykorzystane odpowiedzi mogą zostać wykorzystane przez Użytkownika z nowym modelem.



§ 10. POWIADOMIENIA PUSH

  1. Aplikacja może wysyłać Użytkownikowi powiadomienia push na urządzenie mobilne w celu:
    (a) przypominania o zbliżających się wizytach u Profesjonalistów;
    (b) informowania o zmianach lub anulowaniu wizyt;
    (c) przypominania o prowadzeniu Dziennika Nastroju;
    (d) informowania o nowych Materiałach Edukacyjnych lub Ćwiczeniach;
    (e) przekazywania innych istotnych informacji związanych z korzystaniem z Aplikacji.

  2. Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć lub włączyć powiadomienia push poprzez ustawienia swojego urządzenia mobilnego lub w ustawieniach Aplikacji.

  3. Wyłączenie powiadomień push może wpłynąć na możliwość korzystania z niektórych funkcjonalności Aplikacji, w szczególności na otrzymywanie przypomnień o wizytach.



§ 11. ZAKUP TREŚCI CYFROWYCH

  1. Zakup dostępu do odpłatnych Treści Cyfrowych (w tym Materiałów Edukacyjnych, Ćwiczeń, kursów online, pakietów konwersacji z Asystentem Zdrowia Psychicznego) odbywa się wyłącznie poprzez stronę internetową Platformy pod adresem https://twojpsycholog.pl lub https://app.easy.tools/ec/twojpsycholog.

  2. Aplikacja nie umożliwia dokonywania płatności ani zakupów bezpośrednio w interfejsie aplikacji mobilnej.

  3. Po dokonaniu zakupu Treści Cyfrowych na stronie internetowej Platformy, Użytkownik automatycznie uzyskuje dostęp do zakupionych treści w Aplikacji po zalogowaniu się na to samo Konto Użytkownika.

  4. Ceny Treści Cyfrowych zamieszczone na stronie internetowej Platformy są cenami brutto i zawierają należny podatek VAT.

  5. Płatność za Treści Cyfrowe realizowana jest za pośrednictwem Operatora Płatności. Usługodawca nie gromadzi żadnych danych osobowych związanych z dokonywaniem płatności przez Użytkownika, w szczególności danych kart płatniczych, danych dostępowych do systemów płatności ani innych danych o podobnym znaczeniu.

  6. Szczegółowe zasady zakupu Treści Cyfrowych, w tym warunki płatności, dostawy cyfrowej i odstąpienia od umowy, określone są w Regulaminie Platformy dostępnym pod adresem: https://twojpsycholog.pl/regulamin.

  7. Po dokonaniu zakupu Treści Cyfrowych, Użytkownik otrzymuje potwierdzenie zakupu na Adres e-mail podany podczas rejestracji.

  8. Dostęp do zakupionych Treści Cyfrowych w Aplikacji następuje niezwłocznie po potwierdzeniu płatności przez Operatora Płatności.




§ 12. SPOSÓB PREZENTOWANIA USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ PROFESJONALISTÓW

  1. Aplikacja spełnia cechy kwalifikujące ją jako internetową platformę handlową, za pośrednictwem której Użytkownik może zawrzeć umowę z Profesjonalistą.

  2. Na etapie wyszukiwania Profesjonalisty, Użytkownik zaznacza preferowany typ konsultacji: stacjonarna/online/domowa. W przypadku wyboru konsultacji stacjonarnej lub domowej, Użytkownik zaznacza preferowaną lokalizację. Następnie, Użytkownik może:
    (a) skorzystać z dostępnych w Aplikacji dodatkowych filtrów wyszukiwania Profesjonalisty albo
    (b) dokonać wyboru Profesjonalisty przeglądając listę wszystkich Profesjonalistów dostępnych w lokalizacji uprzednio przez niego wybranej.

  3. Dodatkowe filtry wyszukiwania Profesjonalisty obejmują:
    (a) rodzaj certyfikacji Profesjonalisty;
    (b) obszary pomocy;
    (c) język konsultacji;
    (d) nurty terapii;
    (e) rodzaj terapii;
    (f) specjalizację.

  4. Użytkownikowi przysługuje ponadto możliwość wypełnienia formularza doboru Profesjonalisty, na podstawie którego Usługodawca dokona selekcji Profesjonalistów w oparciu o preferencje wynikające z odpowiedzi Użytkownika.

  5. W przypadku, gdy Użytkownik zaznaczy wyłącznie typ konsultacji oraz lokalizację, Usługodawca przedstawi Użytkownikowi listę wszystkich Profesjonalistów prowadzących preferowany typ konsultacji dostępnych w danej lokalizacji, przy czym sortowanie i kolejność wyświetlania Profesjonalistów oparte są o kryterium trafności opisane w ust. 8 i 9 poniżej.

  6. W przypadku, gdy Użytkownik decyduje się skorzystać z dostępnych w Aplikacji dodatkowych filtrów wyszukiwania Profesjonalisty, po ich zaznaczeniu w Aplikacji wyświetlą się profile Profesjonalistów sortowane przez Usługodawcę w oparciu o kryterium dopasowania Profesjonalisty do zaznaczonych przez Użytkownika filtrów oraz kryterium trafności opisane w ust. 8 i 9 poniżej.

  7. W przypadku, gdy Użytkownik zdecyduje się skorzystać z formularza doboru Profesjonalisty, po jego wypełnieniu w Aplikacji wyświetlą się profile Profesjonalistów, sortowane przez Usługodawcę w oparciu o kryterium dopasowania Profesjonalisty do odpowiedzi Użytkownika oraz kryterium trafności opisane w ust. 8 i 9 poniżej.

  8. O kolejności wyświetlania Profesjonalistów, poza kryterium dopasowania, decyduje również kryterium trafności, opierające się na jakości danych umieszczonych bezpośrednio w profilach Profesjonalistów.

  9. W ramach kryterium trafności, Usługodawca bierze pod uwagę stopień uzupełnienia i jakość danych zamieszczonych na profilu Profesjonalisty, obejmujących w kolejności:
    (a) informacje o obszarach pomocy, w jakich specjalizuje się dany Profesjonalista;
    (b) informacje dotyczące wykształcenia Profesjonalisty i jego doświadczenia zawodowego;
    (c) zdjęcie profilowe;
    (d) dodany gabinet;
    (e) dodana usługa;
    (f) dostępne terminy wizyt (uzupełniony kalendarz);
    (g) skonfigurowane sposoby płatności;
    (h) unikatowy opis;
    (i) liczba opinii usług Profesjonalisty (istotna jest liczba opinii, skala ocen nieistotna);
    (j) liczba odpowiedzi udzielonych przez Profesjonalistę.

  10. Usługodawca stosuje kryterium trafności w celu zapewnienia Użytkownikom możliwie najrzetelniejszej prezentacji danych o konkretnym Profesjonaliście, aby przed podjęciem decyzji w przedmiocie wyboru Profesjonalisty Użytkownik dysponował możliwie jak największą liczbą informacji na jego temat.

  11. W przypadku, gdy profile Profesjonalistów uzupełnione są w analogicznym stopniu, Usługodawca prezentuje je Użytkownikowi w kolejności losowej.

  12. Usługodawca nie otrzymuje od Profesjonalistów wynagrodzenia za sortowanie i różnicowanie proponowanych Użytkownikowi profili.



§ 13. ZAMIESZCZANIE OPINII

  1. Użytkownik jest uprawniony do wyrażenia i zamieszczenia opinii na temat Profesjonalisty, z którego usług skorzystał za pośrednictwem Aplikacji.

  2. W celu zamieszczenia opinii na temat Profesjonalisty, Użytkownik powinien:
    (a) wejść w Aplikacji na profil Profesjonalisty;
    (b) wybrać opcję „Wystaw Opinię";
    (c) przejść procedurę weryfikacji tożsamości – w celu potwierdzenia faktycznego skorzystania z usług Profesjonalisty, któremu zamierza wystawić opinię;
    (d) wypełnić ankietę składającą się z pytań zamkniętych oraz pytania otwartego poprzez udzielenie odpowiedzi na pytania zamknięte oraz sporządzenie opisowego podsumowania swojej opinii;
    (e) oświadczyć, że zapoznał się i akceptuje Regulamin oraz Politykę Prywatności;
    (f) w przypadku, gdy Użytkownik zdecyduje się wystawić opinię ze wskazaniem swoich danych osobowych – wyrazić obligatoryjną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, w tym danych dotyczących stanu zdrowia Użytkownika, w celu wystawienia opinii.

  3. Użytkownik może zamieścić wyłącznie jedną opinię na temat jednego Profesjonalisty, z którego usług skorzystał, z zastrzeżeniem, że jest uprawniony do wielokrotnego edytowania swojej opinii.

  4. Opinia Użytkownika może dotyczyć wyłącznie faktycznie przeprowadzonej konsultacji lub przeprowadzonych konsultacji.

  5. Opinia Użytkownika musi być zgodna z prawdą i rzeczywistym stanem faktycznym.

  6. Opinie Użytkowników publikowane są przez Usługodawcę w Aplikacji z poszanowaniem zasady anonimowości, chyba że Użytkownik zdecyduje się na wystawienie opinii wskazując swoje dane identyfikacyjne.

  7. Opinia Użytkownika nie może zawierać treści marketingowych, reklamowych, treści o charakterze obraźliwym lub wulgarnym, nawołującym do przemocy lub do innych działań sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami bądź naruszać powszechnie obowiązujące prawo, dobra osobiste i inne prawa osób trzecich. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych przez Użytkownika opinii.

  8. Usługodawca każdorazowo weryfikuje treść opinii przed jej opublikowaniem. W przypadku, gdy opinia budzi wątpliwości Usługodawcy, Usługodawca jest uprawniony – według własnego wyboru – do zwrócenia się do Użytkownika z prośbą o edytowanie opinii albo do nieopublikowania opinii. Usługodawca zastrzega sobie prawo nieopublikowania opinii, które uzna za sprzeczne z obowiązującym prawem lub postanowieniami Regulaminu.

  9. Oprócz przypadków opisanych w ust. 8 powyżej, Usługodawca publikuje wszystkie wystawione przez Użytkowników opinie, bez względu na to czy dana opinia jest pozytywna czy negatywna.



§ 14. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA

  1. Zawarcie Umowy uprawnia Użytkownika w szczególności do korzystania z funkcjonalności Aplikacji, komunikacji elektronicznej z Usługodawcą i Profesjonalistami, rezerwacji wizyt, ich zmiany czy anulowania w Kalendarzu Profesjonalisty, prowadzenia Dziennika Nastroju, dostępu do Materiałów Edukacyjnych i Ćwiczeń, jak również do składania i otrzymywania oświadczeń woli i wiedzy w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej, Aplikacji lub powiadomień push.

  2. W związku z zawartą Umową Użytkownik ma prawo w szczególności do:
    (a) korzystania z wszystkich funkcjonalności Aplikacji określonych w Regulaminie;
    (b) otrzymywania powiadomień o terminie wizyty u Profesjonalisty, również w sytuacji, gdy termin ten został wyznaczony przez Profesjonalistę za pośrednictwem Kalendarza;
    (c) odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od akceptacji Regulaminu;
    (d) poprawy lub modyfikacji danych osobowych zawartych w Koncie Użytkownika;
    (e) cofnięcia zgód udzielonych podczas Rejestracji;
    (f) rozwiązania Umowy na zasadach opisanych w Regulaminie;
    (g) usunięcia Konta Użytkownika.

  3. Użytkownik oświadcza, że wszystkie podane przez niego podczas Rejestracji dane osobowe są prawdziwe oraz zobowiązuje się do ich aktualizacji, jak również nieudostępniania osobom trzecim danych umożliwiających dostęp do Konta Użytkownika i korzystanie z funkcjonalności oferowanych w ramach zawartej Umowy.

  4. Użytkownik oświadcza, że dokonując Rejestracji w Aplikacji, zapoznał się z Polityką Prywatności.

  5. Użytkownik oświadcza, że jest osobą pełnoletnią lub posiada zgodę rodziców bądź opiekunów prawnych na korzystanie z Aplikacji i umówienie wizyty u specjalisty w ramach Usług świadczonych przez Profesjonalistę. W przypadku, gdy Użytkownik jest osobą niepełnoletnią, zobowiązuje się dokonać odpowiedniej adnotacji podczas Rejestracji oraz przedstawić Profesjonaliście zgodę rodziców bądź opiekunów prawnych na korzystanie z Usług świadczonych przez Profesjonalistę przed rozpoczęciem wizyty.

  6. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z funkcjonalności Aplikacji zgodnie z ich przeznaczeniem oraz obowiązującymi przepisami prawa i przyjmuje do wiadomości, że będzie ponosił wyłączną odpowiedzialność za działania naruszające prawo, w tym w szczególności za podanie nieprawdziwych danych, naruszanie dóbr osobistych lub praw autorskich.

  7. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za podanie Adresu e-mail, do którego nie posiada dostępu, w szczególności adresu nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu oraz wynikające z tego faktu skutki w postaci nieotrzymania korespondencji od Usługodawcy lub nieskutecznego złożenia oświadczeń wymaganych Regulaminem.

  8. Użytkownik oświadcza, że z chwilą zamieszczenia opinii na temat Profesjonalisty oraz innych treści w Aplikacji, udostępnia taką opinię i treści do publicznego odczytu i udziela Usługodawcy niewyłącznej, nieograniczonej w czasie oraz nieodpłatnej licencji na korzystanie z publikowanych opinii i treści, na terenie całego świata i na wszelkich znanych polach eksploatacji.

  9. W przypadku istotnego naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu, Usługodawca uprawniony jest do zablokowania Użytkownikowi dostępu do Konta Użytkownika, usunięcia Konta Użytkownika lub pozbawienia Użytkownika korzystania z Aplikacji, w trybie i ze skutkiem natychmiastowym, w szczególności, gdy Użytkownik:
    (a) podczas Rejestracji podał dane niezgodne z prawdą lub naruszające prawa osób trzecich;
    (b) korzysta z Aplikacji w sposób niezgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
    (c) korzysta z Aplikacji w sposób naruszający postanowienia Regulaminu;
    (d) korzysta z Aplikacji w sposób uciążliwy dla innych Użytkowników lub Usługodawcy;
    (e) udostępnia Treści Cyfrowe osobom trzecim;
    (f) dostarcza lub powiela treści o charakterze obraźliwym lub wulgarnym, nawołującym do przemocy lub do innych działań sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami bądź naruszającym dobra osobiste inne prawa osób trzecich;
    (g) zamieszcza lub przesyła za pośrednictwem Aplikacji jakiekolwiek materiały naruszające przepisy prawa lub prawa osób trzecich.



§ 15. UPRAWNIENIA ORAZ ROLA USŁUGODAWCY

  1. Zawarcie Umowy uprawnia Usługodawcę w szczególności do komunikacji elektronicznej oraz za pośrednictwem powiadomień push z Użytkownikiem oraz składania i otrzymywania oświadczeń woli i wiedzy w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej, Aplikacji lub powiadomień push.

  2. Na podstawie zawartej Umowy Usługodawca jest uprawniony do przetwarzania udostępnionych przez Użytkownika danych osobowych w celach opisanych w Polityce Prywatności.

  3. Usługodawca oświadcza, że wypełnienie podczas Rejestracji pola „dane o stanie zdrowia" oraz skorzystanie z filtrów w Aplikacji ułatwiających wybór Profesjonalisty nie stanowią warunku koniecznego dokonania rezerwacji wizyty w Kalendarzu Profesjonalisty, a ich dodanie przez Użytkownika jest pozostawione jego dobrowolnej decyzji.

  4. Usługodawca oświadcza, że wszelkie dane szczególnej kategorii, o których mowa w art. 9 RODO, w szczególności dane dotyczące zdrowia (tzw. dane wrażliwe) przekazywane przez Użytkownika bezpośrednio Profesjonaliście są danymi, dla których administratorem danych osobowych, w rozumieniu art. 4 ust. 7 RODO, jest dany Profesjonalista, a nie Usługodawca.

  5. Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia świadczenia Usług Elektronicznych w Aplikacji, w szczególności w związku z koniecznością aktualizacji oprogramowania, modyfikacją, modernizacją czy pracami serwisowymi Aplikacji. W takim przypadku Użytkownicy zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem poprzez powiadomienia w Aplikacji lub na Adres e-mail.

  6. Usługodawca w ramach zawartej Umowy wyłącznie pośredniczy w rezerwacji wizyty Użytkownika u Profesjonalisty (w ramach Usług świadczonych przez Profesjonalistę) i nie ponosi odpowiedzialności za jej odwołanie, niewłaściwe lub nienależyte wykonanie Usług świadczonych przez Profesjonalistę.

  7. Rozliczenie Usługi świadczonej przez Profesjonalistę odbywa się pomiędzy Użytkownikiem a Profesjonalistą, z wyłączeniem pośrednictwa Usługodawcy, z zastrzeżeniem, że Profesjonalista uprawniony jest do korzystania z płatności on-line za pośrednictwem Operatora płatności.

  8. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte wykonanie Umowy lub niewykonanie Umowy, jeżeli wskutek podania przez Użytkownika nieprawidłowego Adresu e-mail lub niepoinformowania Usługodawcy o jego zmianie, Usługodawca nie był w stanie zrealizować wskazanych w Regulaminie obowiązków związanych z komunikacją za pośrednictwem poczty elektronicznej.

  9. Usługodawca nie odpowiada również wobec Użytkownika za brak możliwości zarezerwowania wizyty u danego Profesjonalisty, odwołania rezerwacji czy odmowę wykonania Usługi świadczonej przez Profesjonalistę.

  10. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość, bezpieczeństwo oraz legalność Usług świadczonych przez Profesjonalistów, prawdziwość lub rzetelność informacji przekazywanych przez Profesjonalistów oraz zdolność Profesjonalistów do świadczenia Usług.

  11. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za decyzje Użytkownika podjęte na podstawie treści dostępnych w Aplikacji, w tym Materiałów Edukacyjnych, Ćwiczeń, wpisów w Dzienniku Nastroju czy odpowiedzi Asystenta Zdrowia Psychicznego. Aplikacja stanowi wyłącznie narzędzie wspomagające wellbeing i rozwój osobisty i nie zastępuje profesjonalnej pomocy specjalisty.




§ 16. ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY ZA ZGODNOŚĆ TREŚCI CYFROWYCH DOSTARCZONYCH ODPŁATNIE Z UMOWĄ

  1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści Cyfrowych dostarczanych jednorazowo lub w częściach z umową, który istniał w chwili ich dostarczenia lub ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej, domniemywa się, że brak zgodności z umową Treści Cyfrowych, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia tych Treści, istniał w chwili ich dostarczenia.

  2. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści Cyfrowych dostarczanych w sposób ciągły z umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z ww. umową miały być dostarczane. Z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej, domniemywa się, że brak zgodności Treści Cyfrowych z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

  3. Domniemania określone w ust. 1 zdaniu drugie i ust. 2 zdanie 2 nie mają zastosowania w przypadku, gdy:
    (a) środowisko cyfrowe Użytkownika będącego konsumentem nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Usługodawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;
    (b) Użytkownik będący konsumentem, który został poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z przedsiębiorcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności Treści Cyfrowych z umową wynika z cech środowiska cyfrowego tego Użytkownika, nie wykonuje tego obowiązku.

  4. W przypadku, gdy Treści Cyfrowe są niezgodne z umową, Użytkownik będący konsumentem jest uprawniony do żądania doprowadzenia do ich zgodności z ww. umową, z zastrzeżeniem, że Usługodawca może odmówić doprowadzenia tych Treści do zgodności z umową, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.

  5. Usługodawca zobowiązany jest doprowadzić Treści Cyfrowe do zgodności z umową w rozsądnym czasie.

  6. Użytkownik będący konsumentem może złożyć oświadczenie o proporcjonalnym obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Treści Cyfrowe są niezgodne z umową oraz:
    (a) doprowadzenie ich do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów dla Usługodawcy;
    (b) Usługodawca nie doprowadził ich do zgodności z umową w trybie określonym w ust. 5 powyżej;
    (c) brak zgodności z umową trwa pomimo tego, że Usługodawca usiłował doprowadzić Treści Cyfrowe do zgodności z umową;
    (d) brak zgodności Treści Cyfrowych z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z trybu określonego w ust. 4 i 5 powyżej.

  7. Użytkownik będący konsumentem nie jest uprawniony do odstąpienia od umowy, jeżeli brak zgodności Treści Cyfrowych z umową jest nieistotny.



§ 17. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

  1. Usługodawca zobowiązuje się do zapewnienia prawidłowego działania Aplikacji oraz przestrzegania obowiązków wynikających z Regulaminu oraz Polityki Prywatności.

  2. W przypadku:
    (a) uznania przez Użytkownika naruszenia jego praw;
    (b) stwierdzenia nieprawidłowości w działaniu Aplikacji;
    (c) niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy,

    Użytkownikowi przysługuje prawo do zgłoszenia zastrzeżenia w formie elektronicznej pod adresem: kontakt@twojpsycholog.pl

  3. Odpowiedź Usługodawcy zostanie przesłana na Adres e-mail Użytkownika wskazany w Koncie Użytkownika.

  4. Zakłócenia w funkcjonowaniu Aplikacji, problemy z dostępem do wszystkich lub niektórych funkcjonalności oraz Usług Elektronicznych lub Treści Cyfrowych należy zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej w Koncie Użytkownika w terminie 7 dni od dnia powstania zdarzenia na adres kontakt@twojpsycholog.pl

  5. Reklamacje związane z funkcjonowaniem Aplikacji będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@twojpsycholog.pl

  6. W przypadku braku możliwości rozpoznania reklamacji w terminie wskazanym w ust. 5 powyżej, Usługodawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu, o czym powiadomi Użytkownika przed upływem pierwotnego terminu. W wiadomości informującej o zmianie terminu Usługodawca wskaże przyczyny opóźnienia oraz wyznaczy nowy termin rozpatrzenia reklamacji.



§ 18. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Użytkownikowi będącemu konsumentem w rozumieniu właściwych przepisów, przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia jej zawarcia, bez podania przyczyny.

  2. Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy dotyczącej zakupu Treści Cyfrowych w przypadku określonym w § 16 ust. 6 Regulaminu.

  3. Odstąpienie od Umowy następuje przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy i przesłania go za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Usługodawcy: kontakt@twojpsycholog.pl

  4. Odstąpienie jest skuteczne z chwilą dotarcia oświadczenia do Usługodawcy.

  5. Z zastrzeżeniem § 16 ust. 6 Regulaminu, prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Użytkownikowi będącemu konsumentem w przypadku rozpoczętego świadczenia Usług lub udostępnienia Treści Cyfrowych, jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na ich świadczenie bądź dostarczenie przed upływem 14-dniowego terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej.

  6. W przypadku odstąpienia od umowy dotyczącej zakupu Treści Cyfrowych, Usługodawca dokona zwrotu wartości zakupu w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia odstąpienia przez Użytkownika od umowy.


§ 19. ROZWIĄZANIE UMOWY

  1. Każdej ze Stron Umowy przysługuje prawo rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym.

  2. Oświadczenie o rozwiązaniu wywołuje skutek z chwilą dotarcia oświadczenia do drugiej Strony.

  3. Oświadczenie Użytkownika o rozwiązaniu Umowy następuje przez złożenie tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej i przesłania na Adres e-mail Usługodawcy: kontakt@twojpsycholog.pl lub poprzez usunięcie Konta Użytkownika w ustawieniach Aplikacji.

  4. Oświadczenie Usługodawcy o rozwiązaniu Umowy następuje przez złożenie tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej kontakt@twojpsycholog.pl i przesłania na Adres e-mail Użytkownika wskazany w Koncie Użytkownika.

  5. Cofnięcie przez Użytkownika zgody na którykolwiek z obowiązkowych warunków Regulaminu jest jednoznaczne z rozwiązaniem Umowy ze skutkiem natychmiastowym w całości.



§ 20. USUNIĘCIE KONTA UŻYTKOWNIKA

  1. Użytkownik może w każdej chwili usunąć swoje Konto Użytkownika poprzez opcję dostępną w ustawieniach Aplikacji lub poprzez wysłanie odpowiedniego żądania na adres: kontakt@twojpsycholog.pl

  2. Usunięcie Konta Użytkownika powoduje trwałe usunięcie wszystkich danych Użytkownika zgromadzonych w ramach Konta, w tym:
    (a) danych osobowych podanych podczas Rejestracji;
    (b) danych z Dziennika Nastroju;
    (c) historii wizyt i rezerwacji;
    (d) historii konwersacji z Asystentem Zdrowia Psychicznego;
    (e) innych danych zgromadzonych w trakcie korzystania z Aplikacji.

  3. Usunięcie Konta Użytkownika jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy ze skutkiem natychmiastowym.

  4. Po usunięciu Konta Użytkownika, Użytkownik traci dostęp do:
    (a) wszystkich funkcjonalności Aplikacji;
    (b) zakupionych Treści Cyfrowych;
    (c) historii wizyt i dokumentacji;
    (d) Dziennika Nastroju i innych zapisanych danych.

  5. Usunięcie Konta Użytkownika nie ma wpływu na zobowiązania finansowe wynikające z wcześniej zawartych umów, w tym zakupu Treści Cyfrowych lub Usług świadczonych przez Profesjonalistów.

  6. Usługodawca może zachować niektóre dane Użytkownika po usunięciu Konta, jeżeli jest to wymagane przez przepisy prawa lub niezbędne do dochodzenia roszczeń, przez okres wymagany przez przepisy prawa lub okres przedawnienia roszczeń.



§ 21. PRAWA DO APLIKACJI

  1. Wyłączne prawa do treści udostępnianych w Aplikacji, w szczególności prawa autorskie, nazwa Aplikacji, wchodzące w jej skład elementy graficzne, w tym logo Usługodawcy, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych, a także wszelkie Treści Cyfrowe zamieszczane w Aplikacji podlegają ochronie prawnej i przysługują Usługodawcy lub podmiotom, z którymi Usługodawca zawarł odpowiednie umowy.

  2. Wszystkie materiały dostępne w Aplikacji, w szczególności: nazwa, układ graficzny, teksty, zdjęcia, grafiki, logotyp, układ tekstów, jak również treści dotyczące Usług i Treści Cyfrowe stanowią lub mogą stanowić utwór w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych („Utwory").

  3. Utwory są własnością Usługodawcy i podlegają ochronie. Jakiekolwiek ich kopiowanie, przetwarzanie, modyfikowanie oraz korzystanie bez zgody Usługodawcy jest zabronione pod rygorem skutków prawnych.

  4. Wykorzystywanie Utworów w celach komercyjnych bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy jest niezgodne z prawem.

  5. Użytkownik zobowiązuje się do poszanowania praw własności intelektualnej przysługujących Usługodawcy przez cały okres korzystania z Aplikacji oraz po zakończeniu korzystania – pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej przewidzianej w odpowiednich przepisach prawa.

  6. Na podstawie Regulaminu Usługodawca udziela Użytkownikom licencji niewyłącznej na korzystanie z Utworów w zakresie nie większym niż konieczny do korzystania z dostępnych w Aplikacji funkcjonalności. Licencja jest udzielana na czas korzystania z Aplikacji.

  7. Usługodawca udziela Użytkownikom, którzy dokonali zakupu Treści Cyfrowych i uiścili należną cenę (w przypadku Treści Cyfrowych odpłatnych) oraz Użytkownikom, którzy uzyskali dostęp do Treści Cyfrowych nieodpłatnych, niezbywalnej, niewyłącznej i nieograniczonej terytorialnie oraz czasowo (z zastrzeżeniem ust. 8 poniżej) licencji na korzystanie z Treści Cyfrowych w zakresie wskazanym w niniejszym paragrafie. Oznacza to, że poza tym zakresem Użytkownik nie jest upoważniony do wprowadzania do obrotu Treści Cyfrowych, których twórcą jest Usługodawca. Użytkownik nie posiada prawa udzielania dalszych licencji (sublicencji) na rzecz osób trzecich, w tym prawa upoważniania innych osób do korzystania z Treści Cyfrowych, jak również do dalszej odsprzedaży Treści Cyfrowych lub wprowadzania Treści Cyfrowych do obrotu na jakiejkolwiek podstawie, w tym użyczenia lub najmu.

  8. Licencja, o której mowa w ust. 7 powyżej wygasa automatycznie w sytuacji, gdy Użytkownik dopuści się naruszenia obowiązków, o których mowa w niniejszym paragrafie. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy Użytkownik korzysta z Treści Cyfrowych w sposób wykraczający poza zakres dozwolonego korzystania bądź narusza inne postanowienia mające na celu ochronę przed nieupoważnionym korzystaniem z Treści Cyfrowych.

  9. Z uwzględnieniem przepisów o dozwolonym użytku oraz innych bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, zabrania się Użytkownikom - bez uprzedniej zgody Usługodawcy – działań polegających na:
    (a) trwałym lub czasowym zwielokrotnianiu Utworów w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie;
    (b) wprowadzania jakichkolwiek poprawek, modyfikacji i zmian w strukturze Utworów;
    (c) stosowania Utworów, ich części, fragmentów lub wersji w innym oprogramowaniu;
    (d) odsprzedawania, rozpowszechniania, użyczania, dzierżawienia, najmowania, oddawania za wynagrodzeniem i bez takiego wynagrodzenia osobom trzecim Utworów, ich kopii, modyfikacji oraz dokumentacji;
    (e) dokonywania jakichkolwiek czynności rozporządzających prawami do Utworów, w tym prawami do Treści Cyfrowych, na rzecz osób trzecich.

  10. Udzielenie licencji nastąpi w momencie uzyskania przez Użytkownika dostępu do danej Usługi Elektronicznej lub Treści Cyfrowych. Licencja wygasa wraz z zakończeniem korzystania z Aplikacji lub rozwiązaniem Umowy.

  11. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących praw autorskich Użytkownik zobowiązany jest bezwzględnie skontaktować się z Usługodawcą przed podjęciem jakichkolwiek czynności związanych z Utworami.



§ 22. ZMIANA REGULAMINU

  1. Usługodawca uprawniony jest do zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z niżej wskazanych przyczyn:
    (a) zmiany przepisów prawa wpływających na treść Regulaminu;
    (b) konieczności dostosowania Regulaminu do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wydanych przez odpowiednie organy;
    (c) zmiany sposobu świadczenia Usług na skutek przyczyn technicznych;
    (d) zmiany zakresu lub zasad świadczenia Usług poprzez wprowadzenie nowych, zmianę lub wycofanie dotychczasowych;
    (e) konieczność usunięcia w treści Regulaminu jakichkolwiek niejasności, błędów lub omyłek pisarskich;
    (f) zmiany danych identyfikujących Usługodawcę;
    (g) zmiany sposobów płatności lub dostaw w odniesieniu do oferowanych Usług;
    (h) przeciwdziałania nadużyciom;
    (i) zmiany warunków korzystania z Aplikacji mających na celu poprawę obsługi Użytkowników.

  2. Katalog przesłanek uprawniających Usługodawcę do zmiany treści Regulaminu, o których mowa w ust. 1 powyżej, ma charakter zamknięty.

  3. Usługodawca poinformuje Użytkowników o zmianie Regulaminu z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem poprzez:
    (a) udostępnienie tekstu jednolitego Regulaminu w Aplikacji;
    (b) powiadomienie push w Aplikacji;
    (c) wiadomość na Adres e-mail wskazany w Koncie Użytkownika.

  4. W uzasadnionych przypadkach, tj. jeżeli zmiany Regulaminu będą dotyczyły uprawnień lub obowiązków zarejestrowanych Użytkowników, Usługodawca poinformuje zarejestrowanych Użytkowników o planowanych zmianach poprzez przesłanie informacji zawierającej zestawienie zmian Regulaminu na Adres e-mail zarejestrowanego Użytkownika oraz udostępnienie nowego brzmienia Regulaminu w Aplikacji.

  5. Brak sprzeciwu w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie w sposób określony w ust. 3 i ust. 4 powyżej traktowane będzie jako zgoda na wprowadzone zmiany i akceptacja nowego brzmienia Regulaminu.

  6. Złożenie przez Użytkownika sprzeciwu wobec planowanych zmian traktowane będzie jak wypowiedzenie Umowy ze skutkiem natychmiastowym.

  7. Oświadczenie Użytkownika zawierające sprzeciw wobec planowanej zmiany Regulaminu dla swej skuteczności musi być złożone za pośrednictwem Adresu e-mail wskazanego przez Użytkownika w Koncie Użytkownika lub poprzez usunięcie Konta Użytkownika w Aplikacji.



§ 23. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW Z KONSUMENTAMI

  1. TwójPsycholog informuje Użytkowników będących konsumentami o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w szczególności poprzez:
    (a) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego,
    (b) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.

  2. Szczegółowe informacje związane z pozasądowymi sposobami rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń znajdują się na stronie internetowej pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/

  3. TwójPsycholog informuje Użytkowników będących konsumentami, że pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym („Platforma ODR")

  4. Platforma ODR wspiera w rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami w zakresie pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.



§ 24. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 7 kwietnia 2025 r.

  2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie do świadczenia usług drogą elektroniczną, w szczególności do składania oświadczeń woli w postaci elektronicznej, stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

  3. Wszelkie ewentualne spory powstałe w wyniku zawarcia i wykonywania Umowy z Użytkownikiem niebędącym konsumentem będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Usługodawcy.

  4. Wszelkie zmiany Regulaminu, o ile nie zastrzeżono odmiennie, stają się skuteczne w chwili ich zamieszczenia w Aplikacji.

  5. Treść Regulaminu sprzed zmiany każdorazowo podlega archiwizacji. Wersje archiwalne Regulaminu dostępne są do pobrania w formacie .pdf - za pośrednictwem linków zamieszczonych w Aplikacji oraz na stronie internetowej TwójPsycholog.

Data ostatniej aktualizacji: 20 październik 2025 r.

Regulamin aplikacji mobilnej dla Użytkownika