Left ArrowWstecz

Objawy wskazują na to, że doświadczam ataków paniki. Jak sobie z tym radzić?

Witam, Mam problem z atakami, nie jestem lekarzem ani specjalistą, ale według objawów podejrzewam, że mogą być to ataki paniki, ponieważ podczas tych ataków nagle nie mogę złapać w ogóle oddechu. bardzo szybko oddycham, nic do mnie nie dociera, jakby “z zewnątrz”, również mam dziwne mrowienia w rękach i kiedy już ten atak minie, okropnie się czuję zmęczona psychicznie, tak jakbym była wyprana emocjonalnie, piszę o tym, ponieważ zauważyłam. że w większości dostaje to kiedy się denerwuje lub podczas jakiegoś konfliktu - w większości dzieje się to z udziałem osób trzecich i działa to tak, że powoli jakby zaczyna coś we mnie rosnąć wraz ze zdenerwowaniem i sięga w pewnym momencie już tego stopnia, że dostaje właśnie tego ataku - czy można coś z tym zrobić? Pierwszych takich ataków doświadczyłam w wieku gimnazjalnym i dostawałam bardzo rzadko, ale teraz ostatnio zauważyłam, że coraz częściej, ponieważ ostatni taki atak miałam w grudniu zeszłego roku, a nigdy w takim odstępie czasu nie dostawałam kolejnego, co mnie martwi. że obojętnie jaka sytuacja będzie je wywoływać. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję za każdą
User Forum

A. S.

w zeszłym roku
Michał Figura

Michał Figura

Dzień dobry,

Myślę, że przede wszystkim powinna Pani porozmawiać ze specjalistą na temat objawów, których Pani doświadcza. Być może będą potrzebne dodatkowe badania, które dostarczą jeszcze więcej informacji. To wszystko pozwoli specjaliście postawić dokładną diagnozę i będzie punktem wyjścia dla ewentualnego leczenia. Jeśli potwierdzą się Pani przypuszczenia odnośnie ataków paniki, to oczywiście można podjąć się ich leczenia. Warto pamiętać, że terapia poznawczo-behawioralna przynosi dobre efekty w leczeniu ataków paniki. Jeśli chciałaby Pani dowiedzieć się czegoś więcej na temat ataków paniki, wklejam link do artykułu na ten temat:https://twojpsycholog.pl/blog/czym-jest-atak-paniki-jak-sobie-radzic