Left ArrowWstecz

Brak poczucia dojrzałości i sensu życia w obliczu zbliżających się 24 urodzin

Mam takie różne egzystencjalne rozkminy. Martwi mnie to, że za niedługo skończę 24 lata, a nie jestem jeszcze dojrzała, nie czuję się tak. Oczywiście żyję sobie jak zwykły człowiek, studiuję i dorywczo pracuję, nie mam też ambicji, żeby coś wielkiego osiągnąć w życiu, więc akurat fakt braku większych osiągnięć mi nie przeszkadza. Niby wiem, że moja osobowość się kształtuje, ale jak sobie przypominam 18letnią siebie, to ja mam wrażenie, że niewiele się zmieniłam osobowościowo. W tym pędzie życia czas trochę przecieka mi przez palce, ale nie jestem w stanie go zatrzymać, no i żyć wolniej też ciężko z racji obowiązków. Czasami się zastanawiam, czy życie ma sens, skoro się umiera, a wszystko tak szybko leci. Nie wiem dokładnie, jakie chcę zadać pytanie, ale chciałam się tym podzielić.

User Forum

A

w zeszłym miesiącu
Katarzyna Kubińska

Katarzyna Kubińska

Fakt, że ma Pani tak dużo rozmyślań dotyczących życia, przemijania świadczy o Pani refleksyjności, wrażliwości. 

Nie ma żadnej psychologiczne zasady, mówiącej o tym, że w wieku 24 lat musimy być bardziej dojrzali, niż w wieku lat 18. 

A co dla Pani oznacza dojrzałość? Jak Pani to definiuje? Jakie postawy, zachowania wiąże Pani z dojrzałością? Być może to jest cel, w którym chce się Pani rozwijać? To bardzo indywidualna kwestia. Inaczej dorosłość mogą też postrzegać osoby z różnych kultur i pokoleń.

To też naturalne, że w Pani wieku czas wydaje się uciekać szybko. Jeśli czuje Pani, że troszkę za szybko, że coś Pani umyka - zachęcam do zagłębienia się w techniki uważności. To nie musi być nawet medytacja, ale ćwiczenie uważnych spacerów, uważnego jedzenia, bycia tu i teraz w różnych codziennych sytuacjach.

Jeśli poszukuje Pani sensu, może też ciekawe dla Pani będzie refleksja nad wartościami, którymi się Pani kieruje?

Życzę wszystkiego dobrego i owocnych refleksji!

w zeszłym miesiącu
Martyna Jarosz

Martyna Jarosz