wróć do listy
Zdjęcie mgr Martyna Romanowicz

mgr Martyna Romanowicz

Psycholożka, Diagnostka psychologiczna

Kluczowe informacje

LocationIcon

Miejsce spotkań

stacjonarnie

AgeIcon

Wiek

30+

LgbtIcon

Przyjazny LGBT+

Tak

LanguageIcon

Język terapii

angielski, polski

ExperienceIcon

Doświadczenie zawodowe

13 lat

ReligiousIcon

Praca z osobami głęboko wierzącymi

Tak

O mnie

czytaj więcej
Youtube Thumb

Specjalizacja

  • TSR (Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach)
Rodzaje terapii
  • Indywidualna

Obszary pomocy

Zaburzenia neurorozwojowe

Obszar obejmujący zarówno całościowe zaburzenia rozwojowe, jak też zaburzenia neurorozwojowe, skupienia uwagi i koncentracji. Rozpoczynają się one w dzieciństwie i polegają głównie na trudnościach w komunikacji, kontaktach społecznych, wykonywanych zadaniach, czy związane są z nietypowymi zachowaniami. Nie jest to choroba, którą się leczy, a styl zachowania, który wspiera się odpowiednimi oddziaływaniami.

Obszary
  • ADHD

Kryzysy

Obszar ostrych, przejściowych zmian, które zakłócają stabilną równowagę psychiczną i powodują cierpienie psychiczne. Kryzys powstaje wtedy, gdy sytuacja, przekracza możliwości i dotychczasowe strategie radzenia sobie. Przedłużający się kryzys, może prowadzić do zaburzeń i chorób psychicznych. Można wyróżnić kryzys sytuacyjne, rozwojowe, egzystencjalne czy środowiskowe.

Obszary
  • Kryzys wieku średniego
  • Określenie tożsamości
  • Rozwód / rozstanie
  • Samotność
  • Trudność w znalezieniu partnera/ki
  • Utrata sensu życia

Rozwój osobisty

Obszar dotyczący naturalnej potrzeby każdego człowieka do rozwoju i zmiany. Nie musi wydarzyć się żadna kryzysowa czy traumatyczna sytuacja, aby ktoś chciał rozpocząć pracę nad sobą lub zwiększaniem świadomości na swój temat. Rozwój osobisty obejmuje zarówno pracę nad trudnościami, jak też rozwój zasobów i mocnych stron osoby.

Obszary
  • Asertywność
  • Komunikacja
  • Odporność psychiczna
  • Pewność siebie
  • Praca z emocjami
  • Praca ze stresem

Pokaż więcej

Moje doświadczenie

Edukacja
  • Uniwersytet Łódzki (mgr, 2011)
  • Kurs Pedagogiczny, Pracownia Alternatywnego Wychowania (2013)
  • ABC Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (praktyk, 2019)
Doświadczenie
  • od 2019. Własna działalność, wsparcie dla dorosłych w kryzysie, osób z ADHD, twórców, psychoedukacja
  • 2017-2019. Prowadząca zajęcia dla studentów na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi i Uniwersytecie Łódzkim
  • 2015-2019. Badania psychologiczne dzieci i dorosłych w ramach działalności projektowej i naukowej.
  • 2011-2018. Psycholog dziecięcy, dom dziecka, świetlice środowiskowe, przedszkola
  • 2018. Czynny udział w VI Ogólnopolskim Zlocie Młodych Badaczy Kultury Zagrożenie we Wrocławiu, tytuł referatu: Wzmożona pobudliwość psychiczna, agresja i perfekcjonizm u artystów wizualnych.
  • 2018. Czynny udział w Interdyscyplinarnej Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Nauka sztuki- sztuka nauki. Strategie i procesy twórcze, referat pt. Higiena psychiczna w procesie tworzenia
  • 2018. Czynny udział na Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej Filmy, które każdy pedagog i psycholog obejrzeć powinien na Wydziale Nauk o Wychowaniu w Łodzi, referat pt. Dokument o sobie. Współczesna forma autoterapii.
  • 2017. Wykład na zjeździe artystów grupy Vera Icon w Warszawie; temat referatu: Jak tworzyć żeby nie zwariować? O higienie psychicznej procesu twórczego
  • 2017. Wykład w Centrum Nauki i Sztuki Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi; temat wykładu: Co wiedzieć, żeby tworzyć i nie zwariować? Higiena psychiczna procesu twórczego; wykład organizowany jest przy współpracy Biura Karier Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
Staże i praktyki
  • Medir, diagnoza psychologiczna ADHD pod okiem mgr Zuzanny Rosy (2022-2024)
  • Centralny Szpital Kliniczny, Klinika Zaburzeń Afektywnych, praktyki studenckie (2010)
Certyfikaty i szkolenia
  • Szkolenie: "Terapia poznawczo-behawioralna skoncentrowana na traumie (TF-CBT)", Instytut Psychoterapia Poznawczo-Behawioralej,2024
  • Szkolenie "Zaburzenia lękowe w ASD i ADHD - dorośli ", Akademia Różnorodności, 2024
  • Konferencja popularno-naukowa: "Neuroaktywni- zaburzenia koncentracji uwagi i ADHD", Akademia Różnorodności, 2024
  • First Certificate in English (2009)
Publikacje
  • Martowska K., Romanowicz M. (2020). Perfekcjonizm i agresja u osób uzdolnionych plastycznie, Roeper Review 42(4):271-280
  • Romanowicz, M. (2018). Ku zachowaniu higieny psychicznej artysty. Praktyczne wskazówki (s. 97), Konteksty Kształcenia Muzycznego – TOM 5 – nr 1 (8)
  • Poraj, G., Limont, W., & Romanowicz, M. (2018). Wzmożona pobudliwość psychiczna u studentów szkół muzycznych. Psychologia Wychowawcza, 56(14).
  • Romanowicz, M. (2014). Rapterapia resocjalizacyjne efekty projektu muzycznego. Terapia przez sztukę

Umów wizytę

Wybierz termin i miejsce wizyty

Miejsce wizyty*
Typ wizyty*
Data wizyty
Dziś27.07
Jutro28.07
po29.07
wt30.07