Left ArrowWstecz

Jak rekrutować uczestników do badań jakościowych na temat terapii par

Dzień dobry! Jestem studentką psychologii i szukam osób (w wieku 18-35 lat), które uczęszczały na psychoterapię par i chciałyby się podzielić swoim doświadczeniem w ramach wywiadu do pracy magisterskiej. Szukam zarówno par hetero jak i jednopłciowych. Zamierzam przeprowadzić badanie jakościowe (wywiad) z perspektywy dwóch osób. Najlepiej, aby osoby były minimum rok w terapii. Warunkiem jest również nie posiadanie dzieci. Tutaj pojawia się moje pytanie: w jaki sposób rekrutować osoby badane. Czy mają Państwo doświadczenie w tego typu badaniach?
User Forum

Anonimowo

3 miesiące temu
Agnieszka Włoszycka

Agnieszka Włoszycka

Dzień dobry,

Pani pomysł jest ciekawy i istotny z punktu widzenia badań jakościowych. W rekrutacji uczestników w tego typu badaniach zazwyczaj stosuje się kilka sprawdzonych metod:

ogłoszenia w grupach wsparcia dla osób w terapii par (online lub lokalnie),

współpraca z gabinetami psychoterapeutycznymi, które mogą poinformować swoich klientów o możliwości udziału,

media społecznościowe i fora tematyczne, gdzie osoby w terapii dzielą się doświadczeniem.

Ważne jest, aby jasno przedstawić cel badania, czas trwania wywiadu oraz zasady anonimowości i dobrowolności udziału. Warto też przygotować krótki formularz wstępnej kwalifikacji, żeby upewnić się, że uczestnicy spełniają kryteria (wiek, długość terapii, brak dzieci).

Proszę pamiętać, że w badaniach jakościowych kluczowa jest etyka: informowanie o prawie do rezygnacji w dowolnym momencie i zapewnienie komfortu psychicznego uczestników.

Z pozdrowieniami,

Agnieszka Włoszycka

3 miesiące temu

Nadal nie znasz odpowiedzi na nurtujące Cię kwestie?

Umów się na wizytę do jednego z naszych Specjalistów!

Iwona Chrzanowska

Iwona Chrzanowska

Dzień dobry,