Left ArrowWstecz

Czy dobrym pomysłem jest uczęszczać na dwie terapie jednocześnie? NFZ i prywatnie

Dzień dobry,

Mam zaburzenie lękowe, chodzę od 1,5 roku na psychoterapię Gestalt. Jest to pełnopłatna terapia. 

Dodatkowo od kilku miesięcy stosuje farmakoterapię. 

Moje zaburzenie jest bardzo silne i połączone z objawami somatycznymi. Zauważyłem, że terapia raz w tygodniu to dla mnie za mało. Żeby móc lepiej funkcjonować potrzebuje spotkań 2 razy w tygodniu. Zwłaszcza gdy sesja daje dużo przemyśleń i lęków, doczekać z tym cały tydzień to prawdziwe wyzwanie. Niestety sesje 2x w tyg, są niemożliwie z powodów finansowych, jestem studentem. 

Jak mogę rozwiązać ten problem? Chętnie spróbowałbym też terapii CBT, albo terapii z psychologiem klinicznym, ale równocześnie nie rezygnując z obecnej terapii. 

Czy rozsądne byłoby, aby spróbować dostać się na terapię na NFZ, na którą chodziłbym raz w tygodniu i równocześnie uczęszczałbym na moją obecną terapię? Naprawdę bardzo potrzebuje częstszego wsparcia, żeby się cały nie rozsypać. Bardzo proszę o pomoc

User Forum

Tomek

4 miesiące temu
Paweł Cisowski

Paweł Cisowski

Dzień dobry Panie Tomku

W przypadku zaburzeń lękowych zalecaną terapią pierwszego wyboru jest psychoterapia poznawczo-behawioralna, która oprócz cotygodniowych spotkań zakłada również wykonywanie prac domowych, co naturalnie dopełnia proces terapeutyczny i pozwala zmaksymalizować jego pozytywne efekty. 

Angażowanie się w dwa równoległe procesy terapeutyczne i to w różnych nurtach może stanowić duże wyzwanie zarówno na płaszczyźnie kosztów psychicznych, jak i tych stricte finansowych. Jest to oczywiście kwestia do indywidualnego rozważenia.

Bezpłatną psychoterapię w ramach NFZ świadczą m.in. Centra Zdrowia Psychicznego. W razie potrzeby zachęcam do skorzystania z pomocy tego typu ośrodków w Pana miejscu zamieszkania. 

Pozdrawiam 

Paweł Cisowski

Psycholog | Psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w trakcie szkolenia | Terapeuta EMDR

4 miesiące temu